اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره وعده دادستان به مالباختگان پرونده «سکه ثامن»/ در اعلام خبر عجله شد!

برآورد اولیه این بود که آپارتمان‌ها شناسایی شده از محکوم مجموعاً ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد اما قدری در اعلام این خبر عجله شد؛ چرا که در بررسی‌های بعدی یک سری موانع حقوقی در پرونده اشاره ایجاد شد.

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره وعده دادستان به مالباختگان پرونده «سکه ثامن»/ در اعلام خبر عجله شد!

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، صبح امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درخصوص عدم تحقق وعده دادستان تهران برای پرداخت ۲۰۰ میلیارد از مطالبات شاکیان پرونده سکه ثامن گفت: در قوه قضائیه در رابطه با این قبیل پرونده‌ها که مال باختگان متعددی دارد تمامی تلاش متمرکز بر شناسایی اموال محکوم علیه و استیفای حقوق مال باختگان است و در بسیاری از پرونده‌های دارای مال‌باختگان متعدد، این کار انجام شده است. در پرونده مورد اشاره هم تمام تلاش خود را انجام دادیم که به هر صورت ممکن تمام اموال محکوم علیه پرونده را شناسایی کنیم و در اختیار مال‌باختگان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این فرایند یک مجموعه آپارتمانی متعلق به یک پیمانکاری که مراودات مالی با محکوم علیه پرونده داشته، مطرح شد که قریب به ۲۰۰ واحد آپارتمانی در مراودات فی ما بین آن‌ها مطرح بود و آن فرد اعلام آمادگی کرد که بابت بخشی از بدهی‌های محکوم علیه پرونده، این واحد‌ها را ارائه دهد و قرارداد‌ها و مستنداتی هم در قبال این موضوع ارائه شد. خبر دادستان تهران ناظر بر این مورد بود که این آپارتمان‌ها، چون در خارج از تهران است و در یکی از شهر‌های جدید قرار دارند، برآورد اولیه این بود که هر آپارتمان در حدود یک میلیارد تومان و مجموعاً ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد اما قدری در اعلام این خبر عجله شد؛ چرا که در بررسی‌های بعدی یک سری موانع حقوقی در قرارداد‌های مطروحه بین مالک آپارتمان و محکوم علیه پرونده مورد اشاره ایجاد شد و این موانع حقوقی مانع فروش و تحویل مبالغ این آپارتمان‌ها به مال‌باختگان پرونده مورد اشاره شد.

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: به هر حال پیگیری‌های جدی در حال انجام است و نمی‌توانیم هنوز بگوییم که آیا این موانع قابل رفع می‌باشد یا خیر؟ اگر موانع مورد اشاره مرتفع شد، اقدامات ناظر بر فروش آپارتمان‌ها و تحویل مبالغ آن به مالباختگان پرونده مزبور صورت می‌گیرد؛ در غیراینصورت باز هم تلاش خود را برای شناسایی اموال متعلق به محکوم علیه پرونده ادامه می‌دهیم تا مال‌باختگان آن به حق و حقوق خود نائل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران ماه گذشته در نشست شورای عالی قضایی تصریح کرده بود: اخیراً املاکی از محکوم این پرونده در یکی از شهرستان‌ها شناسایی شده که شامل ۱۹۰ واحد ملکی است و قرار است تا هفته آینده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مالباختگان پرداخت می‌شود.

با این حال بنابر اظهارات مالباختگان تا کنون هیچ مبلغی به آنان پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول