اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

عربستان و عمان خواستار همکاری برای ثبات بخشی و ایجاد توزان در بازار نفت شدند

عربستان و عمان در بیانیه مشترکی خواستار ادامه همکاری میان اوپک و سایر تولیدکنندگان هم پیمان برای ثبات بخشی و ایجاد توزان در بازار نفت شدند.

عربستان و عمان خواستار همکاری برای ثبات بخشی و ایجاد توزان در بازار نفت شدند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، عربستان و عمان در بیانیه مشترکی خواستار ادامه همکاری میان اوپک و سایر تولیدکنندگان هم پیمان برای ثبات بخشی و ایجاد توزان در بازار نفت شدند.

عربستان، بزرگ ترین تولیدکننده نفت اوپک و عمان، یک تولیدکننده کوچک غیر اوپکی هر دو عضو اوپک پلاس هستند و این گروه اعضای دیگری نظیر روسیه دارد.

بیشتر بخوانید:

*چرا نشست اوپک پلاس به دور دوم کشید/ امارات چه می‌خواهد؟

*احتمال سقوط قیمت نفت مشابه زمان جنگ قیمت میان عربستان و روسیه

مذاکرات اوپک پلاس هفته گذشته برای تنظیم توافق نامه  کاهش تولید پس از اختلاف میان عربستان و امارات با شکست مواجه شد. این اختلاف برنامه‌ها برای عرضه نفت بیشتر به بازار نفت را متوقف کرد و این درحالی است که قیمت نفت به بالاترین رقم 2 سال و نیم اخیر رسیده است.

بدون اینکه نشانه ایی برای رسیدن به یک مصالحه وجود داشته باشد، اوپک پلاس اعلام کرده که در مورد تاریخ یک نشست دیگر بعدا تصمیم می‌گیرد.

سلطان هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان روز یکشنبه در نخستین سفر رسمی خود به خارج از کشور از زمان تصدی قدرت در سال 2020، از عربستان سعودی بازدید کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول