اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مجوز محیط زیستی متروی پردیس صادر شد/ کلنگ اولین پروژه مشارکتی ریلی کشور به زمین می‌خورد

موافقت‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح قطار برق تهران - پردیس صادر شد.

مجوز محیط زیستی متروی پردیس صادر شد/ کلنگ اولین پروژه مشارکتی ریلی کشور به زمین می‌خورد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، موافقت‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح قطار برق تهران - پردیس به تاریخ 22 تیرماه سال 1400 خطاب به وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

در این موافقت‌نامه آمده است، شروع عملیات اجرایی طرح مذکور با رعایت شروط اعلامی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق و دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از نظر سازمان حفاظت محیط زیست بلامانع است.

به گزارش فارس، فعالیت پروژه متروی پردیس که مدتی به دلیل تاخیر در صدور مجوزات محیطی زیستی با تاخیر مواجه شده بود، پس از اخذ این مجوز بار دیگر از سر گرفته شد.

*دلایل تشدید حساسیت زیست محیطی متروی پردیس چیست؟

در همین راستا، سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ضمن تقدیر زحمات و پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس محیط زیست کشور که شخصاً به این موضوع ورود کردند، تاکید کرد: «مجوز محیط زیست متروی پردیس صادر شد تا بزودی کلنگ این پروژه ملی در پردیس زده شود»

لازم به تاکید است، 22 کیلومتر از مسیر متروی پردیس از مناطق حفاظت شده عبور کرده و 4 کیلومتر نیز پارک ملی واقع در منطقه می‌گذرد، از طرفی مسیر تونل در تقاطع‌هایی با جریان آب زیر زمینی برخورد می‌کند که همین مسئله الزامات محیط زیستی این پروژه را تشدید نمود.

این پروژه با مشارکت 70 درصدی دولت و سهم 30 درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اولین پروژه مشارکتی ریلی کشور است که به 4 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول