اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهره بردن ۴۰۲ کودک کار از خدمات بهزیستی قم

معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت: سال گذشته در دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی قم ۴۰۲ کودک کار از خدمات آموزشی و حمایتی بهره مند شدند.

بهره بردن ۴۰۲ کودک کار از خدمات بهزیستی قم

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مریم علی شیری در کنفرانس خبری که با حضور مدیرکل بهزیستی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، اظهار کرد: دفتر توانمندسازی خانواده و زنان با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار، خانواده های دارای فرزند چند قلو و حمایت بیمه تامین اجتماعی زنان شاغل و سرپرست خانواده دایر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۴ فرزند بی سرپرست یا بدسرپرست در بهزیستی قم نگهداری می شوند، تصریح کرد: ۱۳۷ فرزند نیز با اجازه دادگستری نزد اقوام درجه یک خود نگهداری می شوند و ماهانه حدود یک میلیون تومان کمک هزینه دریافت می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ مورد و طی سالجاری چهار مورد فرزندخواندگی در بهزیستی قم به ثبت رسیده است،گفت: وضعیت روانی و رفاهی این کودکان تا دو سال توسط کارشناسان بهزیستی قم رصد و در صورت رضایت شناسنامه جدیدی برای آنها صادر می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی قم ۴۰۲ کودک کار از خدمات آموزشی و حمایتی بهره مند شدند، عنوان کرد: ۸۵ کودک نیز بصورت شبانه روز در یکی از مراکز اقامتی برای بهبود شرایط مهارت زندگی پذیرش شدند.

علی شیری با عنوان اینکه در قالب طرح دوستدار کودک، توانمندسازی کودکان کار قبل از شناسایی و معرفی توسط نیروی انتظامی و شهرداری رصد و دنبال می شوند،گفت: مرکز راه نوین با هدف حمایت از دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و مجموعه خانه امن نیز برای حمایت از خشونت خانگی همسران، آماده پذیرش افراد در معرض آسیب است.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول