اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عرضه شرکت‌های سیمانی در بورس کالا/ صنعت قند و شکر در صدر اخبار بورسی

طبق تصمیمی که به امضای رئیس‌جمهور هم رسیده است از این پس شرکت‌های سیمانی در بورس کالا عرضه می‌شوند که این اتفاق، موجب می‌شود محصولات سیمانی از شمول قیمت‌گذاری خارج شوند و صنعت سیمان به سمت شفافیت و رقابت بیشتر حرکت کند.

عرضه شرکت‌های سیمانی در بورس کالا/ صنعت قند و شکر در صدر اخبار بورسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در پایان روز معاملاتی امروز، شاخص کل با ثبت افت ۴۰۰ واحدی در جایگاه یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد قرار گرفت؛ در ساعت ابتدایی معاملات، فضای کلی بازار مثبت و با افزایش قدرت خریداران همراه بود و توانست نسبت به روز قبل، ۵ هزار واحد رشد کند، اما در میانه بازار، با شدت گرفتن عرضه‌ها، شاخص دچار افت شد و در نتیجه نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرد.

نکته بسیار مهم و قابل توجه بازار امروز این بود که اولاً ارزش معاملات با احتساب معاملات حق تقدم و صندوق‌های سهامی، از مرز ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان گذشت که این در سال ۱۴۰۰ رکورد جدید محسوب می‌شود؛ نکته دوم این است که رکورد تراز سرانه معاملات در ۵ ماه اخیر نیز شکسته شد که اگر این دو را در کنار خروج ادامه‌دار پول از صندوق‌های درآمد ثابت قرار دهیم، حاکی از این است که ما شاهد ورود پول به بازار و افزایش قدرت خریداران در بازار سرمایه هستیم، چنانچه بازدهی بازارهای دیگر مثل ارزهای دیجیتال و بازار سکه و خودرو یا منفی بوده یا خنثی که این جذابیت بازار سرمایه را در میان‌مدت افزایش می‌دهد.

در جریان معاملات امروز، برترین تقاضا برای نمادهای کمند، آپ، سپاس و بیشترین عرضه نیز برای نمادهای همای، غدام و بکاب ثبت شد؛ نمادهای میدکو، کگل، ومعادن و نوری بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، شستا، جم و شفن بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند، به طوری که فملی و شستا در مجموع ۲ هزار و ۳۷۰ واحد افت را برای شاخص رقم زدند.

در میان نمادهای پربیننده نیز نمادهای ولکار، ومدیر و شستا در صدر قرار داشتند که در این میان، کماکان نمادهای فولاد و شپنا جزو ۱۰ نماد برتر مورد توجه سهامداران بازار سرمایه به حساب می‌آیند.

ارزش سهام عدالت نیز در مقایسه با روز گذشته، ۰.۲ درصد افت کرد و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان و ارزش سبد یک میلیون تومانی، به ۲۲ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان رسید.

امروز اخبار امیدوارکننده‌ای نیز از صنعت سیمان به گوش رسید؛ طبق تصمیمی که به امضای رئیس‌جمهور هم رسیده است از این پس شرکت‌های سیمانی در بورس کالا عرضه می‌شوند که این اتفاق، موجب می‌شود محصولات سیمانی از شمول قیمت‌گذاری خارج شوند و صنعت سیمان به سمت شفافیت و رقابت بیشتر حرکت کند.

در میان نمادهای اصفهانی به ترتیب فجر، شپنا و فولاد بیشترین میزان ارزش معامله را به خود اختصاص دادند، معاملات امروز فولاد با جابجایی ۱۰۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱۶ میلیارد تومان، در قیمت ۱۰۷۰ تومان به پایان رسید و فولاد نتوانست از محدوده مقاومتی فعلی که حدود ۱۱۰۰ تومان است فراتر رود، البته در روزهای اخیر، انجمن فولاد جهانی، ایران را دهمین کشور تولیدکننده فولاد جهان و دومین کشور در زمینه تولید آهن اسفنجی معرفی کرده است که این برای سرمایه‌گذاران صنعت فلزات اساسی به ویژه سهامداران شرکت فولاد مبارکه اصفهان، خبر خوبی است.

امروز صنعت قند و شکر نیز در صدر اخبار بورسی قرار داشت و دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت شکر نسبت به ماه گذشته خبر داد که این خبر می‌تواند برای سهامداران شرکت قند اصفهان، خبر مهمی محسوب شود.

در پایان لازم به ذکر است که نمادهای ذوب آهن اصفهان و سیمان سپاهان برای برگزاری مجمع سالانه خود بسته شدند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول