اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فعالیت فرهنگی در کشور بی‌توازن است

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار، با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در کشور بی‌توازن است، گفت: اکران کنندگان عمار باید با همکاری نخبگان شهرهای خود قدرت مطالبه خود را بالا ببرند و مطالباتی را از طریق هنر عرضه کنند.

فعالیت فرهنگی در کشور بی‌توازن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید جلیلی عصر امروز در نشست اکران کنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار در استان گیلان از طریق ویدیو کنفرانس با اشاره به اینکه افق نگاه جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب حائز اهمیت است، اظهار کرد: امروز در حوزه فرهنگ یکی از اصلی‌ترین اهداف ما عدالت خواهی است. 

وی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در کشور با بی‌توازنی همراه است، گفت: صدها هزار سوژه‌ای که قابلیت کار داشته محجور مانده و جشنواره مردمی فیلم عمار در صدد بلندکردن پرچم عدالت به نفع مردم مستضعف است. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه مردم مستضعف، مردمی هستند که توانایی دارند اما نمی‌گذارند تا توانایی آن‌ها شکوفا شود، افزود: با این حرکت، جهاد مبارکی رقم می‌خورد تا توانایی مردم شناسایی و موانع برطرف شود. 

جلیلی با تأکید بر اینکه آحاد مردم باید از یافته‌های معرفتی و زیبایی‌شناسی کشور برخوردار شوند، بیان کرد: در چند سال اخیر ۱۴ هزار اثر به جشنواره عمار رسیده که تعداد قابل توجهی از آن‌ها قابلیت بسیار زیادی دارد تا توده‌های مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند. 

وی با بیان اینکه جوانان تولیدکننده هنر، با تکیه بر مهارت خود فیلم تولید می‌کنند اما بایکوت شده و ظرفیت دیده شدن ندارند، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره مردمی عمار این است که تولیدکنندگان ماهری که مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، مورد توجه قرار گرفته و بستر دیده شدن فراهم شود. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار با تأکید براینکه اکران کنندگان جشنواره باید جدولی به سبک مندلیف بنویسند که موضوعات و سوژه‌ها احصا شده و حلقه وصلی برای دیده شدن سوژه‌ها باشند، افزود: اکران کنندگان عمار باید با همکاری نخبگان شهرهای خود قدرت مطالبه خود را بالا ببرند و مطالباتی را از طریق هنر عرضه کنند. 

حکمرانی مردمی، از محورهای مهم گام دوم انقلاب
دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به عظمت کلام رهبری در گام دوم انقلاب اظهار کرد: در انقلاب اسلامی نقش مردم تشریفاتی و جناحی نیست بلکه مبنایی است بنابراین باید جمع‌هایی اینچنینی برای تشکیل حکومت مهدوی گام بردارند. 

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی با بیان اینکه دشمن از طریق هنر و رسانه برای ضربه زدن به جبهه انقلاب استفاده کرده است، گفت: شبکه افق ظرفیتی شد برای دو هزار تولیدکننده‌ای که راهی برای ورود به صدا و سیما نداشتند ورود کرده تا با آثار خود وارد عرصه هنر شوند. 

وی با بیان اینکه باید از بستر جشنواره مردمی عمار بیشترین استفاده را نمود، تصریح کرد: در دنیای غرب از هنر برای تسخیر لیبرالی مدل حکمرانی بهره می‌بزچرند اما ما برای مقابله باید با شیوه‌های مختلف به مقابله بپردازیم و مهم‌ترین شیوه آن نیز مردمی بودن اقدامات است. 

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان با تاکید بر اینکه همه ابعاد و موضوعات باید با تکیه بر مردم ایجاد شود، افزود: گام دوم انقلاب یعنی نقش همه مردم در جامعه و این جشنواره مردمی نیز بخش کوچکی از نقش مهم مردم در موضوعات مختلف است. 

پوریوسفی با بیان اینکه سیستم مدیریتی کشور بروکراسی بلد نبوده تا به درستی از ظرفیت نخبگان استفاده کند هرچند دغدغه این موضوع را دارند، گفت: در روستاها و گوشه گوشه شهر نخبگانی وجود دارند که هنوز ظرفیت‌های آن‌ها به فعلیت نرسیده است که باید به آن توجه کرده و بستر به فعلیت رساندن هنر آنان فراهم شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول