اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جولیانی از ترامپ خواسته بود در هر شرایطی در انتخابات اعلام پیروزی کند

وکیل شخصی رئیس‌جمهور سابق آمریکا از او خواسته بود صرفنظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، اعلام پیروزی کند.

جولیانی از ترامپ خواسته بود در هر شرایطی در انتخابات اعلام پیروزی کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کتاب جدیدی درباره «دونالد ترامپ» که بخش‌هایی از آن در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده به شرح وقایع شب برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور پرداخته است.

گزیده‌ای که روزنامه واشنگتن‌پست امروز سه‌شنبه منتشر کرده نشان می‌دهد «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ در شب انتخابات از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ خواسته صرفنظر از نتیجه انتخابات، در ایالت‌ها اعلام پیروزی کنند.

کتابی که روزنامه واشنگتن‌پست بخش‌هایی از آن را منتشر کرده «به تنهایی می‌توانم اوضاع را رو به راه کنم» نام دارد و توسط دو خبرنگار همین روزنامه درباره مسائل مربوط به آخرین سال حضور ترامپ در کاخ سفید نگاشته شده است.

در بخشی از کتاب که مربوط به حوادث روز انتخابات در سوم نوامبر ۲۰۲۰ است آمده ترامپ صبح این روز شادمان بوده و نزدیکانش از احتمال برد او با حاشیه اختلاف در برابر «جو بایدن» سخن می‌رانده‌اند.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، ترامپ هر تصوری درباره نتیجه انتخابات داشته جز اینکه بایدن پیروز شود. او به دستیارانش گفته بود: «من نمی‌توانم به این آدم لعنتی ببازم.»

خبرنگاران واشنگتن‌پست، با وجود این نوشته‌اند مسئول ستاد انتخاباتی ترامپ طی جلسه‌ای که با داشته به او گفته که نتایج اولیه انتخابات به احتمال زیاد به نفع او خواهد بود اما با شمارش آرای پستی او باید منتظر کاهش حاشیه اختلافش با جو بایدن باشد.

«رودی جولیانی» قبل از اعلام نتیجه انتخابات دیداری با «بیل استپین»، مسئول ستاد انتخاباتی ترامپ و «مارک میدوز»، رئیس دفتر کارکنان ترامپ و «استفان میلر»، مشاور کاخ سفید درباره روند شمارش آرا داشته. 

او در آن جلسه از حاضران پرسیده «در میشیگان چه خبر است؟» اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ گفته‌اند که آرا در حال شمارش است و هنوز برای اظهارنظر زود است.

جولیانی گفته است: «فقط بگویید که برنده شدیم.» مطابق نوشته‌های این کتاب، او در مقطعی دیگر هنگام بحث درباره آرای ایالت پنسیلوانیا هم یک بار دیگر گفته است: «فقط بگویید در پنسیلوانیا برنده شدیم.»

ترامپ بعد از انتخابات دوم نوامبر ۲۰۲۰ مدعی شد در برخی از ایالت‌های آمریکا به نفع رقیبش «جو بایدن» تقلب انجام شده و به همین دلیل شکایت‌هایی را در این خصوص تنظیم کرد.

این شکایت‌ها در هیچ یک از ایالت‌ها به سرانجام نرسید و تمامی ایالت‌ها ادعاهای ترامپ درباره وقوع تقلب را رد کردند. وکالت ترامپ در این پرونده را «رودی جولیانی» به عهده داشت.

نویسندگان کتاب جدید مدعی شده‌اند «استپین»، «میلر» و «میدوز» طرح جولیانی را «غیرمنسجم و غیرمسئولانه» دانسته‌اند. میدوز صدایش را بالا برده و گفته است: «نمی‌توانیم چنین چیزی بگوییم.»

در جای دیگری از کتاب به عصبانیت ترامپ از شبکه خبری فاکس‌نیوز بعد از اعلام پیروزی بایدن در ایالت آریزونا توسط این شبکه خبری اشاره شده است.

مطابق مندرجات این کتاب، ترامپ بعد از اینکه فاکس‌نیوز نتیجه آریزونا را به نفع بایدن اعلام کرده فریاد زده است: «فاکس‌نیوز دارد چه غلطی می‌کند؟ اینها دارند چه کار می‌کنند؟ چطور می‌توانند اینقدر زود نتیجه را اعلام کنند؟»

ترامپ بعد از انتخابات دوم نوامبر ۲۰۲۰ مدعی شد در برخی از ایالت‌های آمریکا به نفع رقیبش «جو بایدن» تقلب انجام شده و به همین دلیل شکایت‌هایی را در این خصوص تنظیم کرد.

این شکایت‌ها در هیچ یک از ایالت‌ها به سرانجام نرسید و تمامی ایالت‌ها ادعاهای ترامپ درباره وقوع تقلب را رد کردند.

ترامپ بعد از پیروزی جو بایدن اعلام کرد در انتخابات به نفع بایدن تقلب شده است. «رودی جولیانی» وکالت او را برای شکایت در ایالت‌های مختلف با موضوع این ادعا پیگیری کرد اما این شکایت‌ها به جایی نرسید.

اخیراً رسانه‌ها گزارش دادند پروانه وکالت جولیانی  با حکم یک دادگاه معلق شده است. همچنین درپی شکست تیم جولیانی در به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزدیکانش دستور داده دستمزدهای او را پرداخت نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول