اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

8 نکته از هفته 27 لیگ برتر|از برد حیثیتی فرهاد تا چالش گل محمدی در هفته مشکوک ها!

هفته بیست و هفتم لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که سقوط یکی از تیم های لیگ برتری به دسته اول قطعی شد.

8 نکته از هفته 27 لیگ برتر|از برد حیثیتی فرهاد تا چالش گل محمدی در هفته مشکوک ها!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ برتر در روزهای 19 و 22 تیر درحالی برگزار شد که سقوط تیم ماشین سازی به دسته اول قطعی شد. 

نکته اول: سایپا صفر - 2 استقلال؛ پیروزی شیرین فرهاد مقابل فراز  

این بازی از جنبه رودرویی دو رفیق و دو مربی که هر دو با هم به استقلال رفتند اما پس از مدتی کمالوند از جمع آبی پوشان جدا شد، حائز اهمیت بود. بعد از جدایی کمالوند از استقلال خیلی ها معتقد بودند که مجیدی بدون دوست چندین ساله اش نمی تواند کاری از پیش ببرد و از این حیث پیروزی در این بازی برای مجیدی لذت دیگری داشت. برنده این دوئل رفقا به نفع فرهاد مجیدی تمام شد تا هم بار دیگر ثابت شود ظاهرا هر چه وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال خراب باشد این تیم در نتیجه گیری موفق تر ظاهر می شود. مجیدی با این برد موجب شد تا استقلال به سهمیه آسیا برسد. استقلالی ها در این بازی در نیمه اول اعتقاد عجیبی داشتند که روی قائدی خطای پنالتی شده اما برخی از کارشناسان این موضوع را رد کردند. در هر صورت استقلال با این برد به استقبال دربی جام حذفی رفت تا در جام شگفتی ها شانس خود را برای قهرمانی محک بزند. اما آنچه بعد از این بازی اهمیت پیدا کرد صحبت های فراز کمالوند بعد از این مسابقه بود که دروازه بان تیمش را متهم به این کرد که حرفهایش را گوش نداده است. فراز کمالوند مدعی بود ملکی گلر تیمش موقع پنالتی استقلال درحالی که او فریاد زده به چپ بپرد او  گوش نکرده و به راست پریده است. کمالوند بعد از این بازی در حالی که در نشست خبری حاضر نشد در اقدامی عجیب در میکسدزون ورزشگاه صحبت کرد و گفت به برخی مسائل مشکوک است. همچنین باشگاه سایپا بعد از این بازی 4 بازیکن خود را از تیم کنار گذاشت تا شرایط بغرنج این تیم برای بقا در لیگ وخیم تر از هر زمان دیگری شود. 

نکته دوم : تراکتور یک  -  صفر گل گهرسیرجان؛ داوری و حواشی که به کلانتری کشید  

به نظر می رسد هر بازی که گل گهر یک پای آن باشد محال است مشکلات داوری سرآمد نکات مسابقه نباشد. رضا کرمانشاهی در این بازی حسابی خبرساز شد. این بازی 5 دقیقه وقت اضافه داشت اما تک گل سه امتیازی تراکتور در دقیقه 90+6 به ثمر رسید تا حسابی سیرجانی ها را شاکی کند. در دقایق پایانی این بازی به دلیل اعتراض بازیکنان گل گهر و نیمکت این تیم کرمانشاهی کارت قرمز و زرد داد تا بتواند این مسابقه را بدون حادثه به پایان ببرد. اما یکی از نکات عجیب این مسابقه شکایت کرمانشاهی از یکی از نیمکت نشینان گل گهر بود. او مدعی است که یکی از دستیاران امیر قلعه نویی به وی هتاکی کرده و چون نیمکت نشینان گل گهر از نشان دادن فرد مورد نظر برای اخراج شدن امتناع کرده اند کرمانشاهی از برخی نفرات این تیم به کلانتری شکایت کرده و حتی بعد از بازی هم تهدید کرد اگر فدراسیون با شخص هتاک برخورد نکند گزارش بازی را رسانه ای می کند. فردای مسابقه هم باشگاه گل گهر اعلام کرد از این داور به کمیته انضباطی و اخلاق شکایت کرده است. 

نکته سوم: سپاهان 4 - یک صنعت نفت آبادان؛ نصف جهان همچنان چشم انتظار قهرمانی

سپاهان که در دو هفته گذشته در کسب نتیجه 4 امتیاز حیاتی از دست داده بود مقابل نفت آبادان به بازی اش سرعت بیشتری دارد تا از کورس قهرمانی عقب نیفتد و در نهایت هم با 4 گل به خواسته اش رسید. یکی از نکات قابل توجه این بازی صحبت های سیروس پورموسوی سرمربی آبادانی ها بود که از داور مسابقه به خاطر اینکه جواب سلام او را نداده بود ناراحت شده و بعد از بازی گفت دیگر به هیچ داوری سلام نمی کند! البته او توضیح نداد باخت به این سنگینی چه ربطی می تواند به نحوه برخورد داور با وی قبل از مسابقه ربط داشته باشد؟

نکته چهارم: پرسپولیس 2 -  صفر آلومینیوم؛ جنجال پخش بازی در روز حفظ صدرنشینی

یکی از نکات قابل توجه این دیدار شلوغ کاری پرسپولیسی ها به خاطر پخش نشدن نیمه اول این بازی از شبکه سه بود. با توجه به همزمان شدن نیمه دوم بازی استقلال با پرسپولیس و اینکه بازی آبی ها شروع شده بود شبکه سه موفق نشد 45 دقیقه اول بازی سرخپوشان را پخش کند که این موضوع از پیش از بازی مسئله ساز شد و حتی تهیه کننده فوتبال برتر هم از این موضوع انتقاد کرد. با این حال یحیی گل محمدی و تیمش که این روزها کیفیت قبل را ندارند به هدف خود رسیدند و در بازی پربرخورد که با شکستگی سر دو سه بازیکن پیگیری شد 3 امتیاز ارزشمند را و همچنین انتقام بازی رفت هم گرفتند.  در جریان این بازی یکی از بازیکنان آلومینیوم روی کنعانی زادگان خطای خطرناکی انجام داد که در این حین منصوریان سر بازیکنش داد زد و از او خواست که از بازیکن سرخپوشان عذرخواهی کند. 

همچنین بعد از این بازی یحیی گل محمدی تا دوربین های صداوسیما از سالن نشست خارج نشدند حاضر به گفت و گو با خبرنگاران نشد. ناراحتی های باشگاه پرسپولیس و سرمربی آن از برخی برنامه های صداوسیما باعث شده تا از این طرف هم برنامه سازان نسبت به سرخپوشان موضع منفی بگیرند. در واقع چالش یحیی با صداوسیما همچنان ادامه دارد و معلوم نیست چه زمانی برطرف شود. 

در هر صورت پرسپولیس هم با برد مقابل آلومینیوم هم در صدر جدول ماند هم با روحیه مضاعف به استقبال دربی حذفی رفت. 

نکته پنجم: فولاد یک  - صفر ماشین‌سازی‌تبریز؛ بدرود تیم دوم تبریز 

در گرمای طاقت فرسای اهواز شاگردان نکونام با یک برد اقتصادی موفق شدند به پیروزی برسند و البته کار شاگردان علیرضا اکبرپور را برای بقا در لیگ سخت کردند. تیم ماشین سازی که بعد از این بازی فقط روی کاغذ شانس ماندگاری در لیگ را داشت بعد از برد ذوب آهن مقابل نفت مسجد سلیمان سقوطش به لیگ دسته اول مسجل شد تا تیم سختکوشی که می توانست سقوط نکند این چنین با سرنوشت تلخی روبرو شود. ماشین سازی در طول فصل با تغییرات مداوم مربی و مدیریتی روبرو بود و مشخص است که سرنوشت تیمی که چندین بار مالک و مدیرعاملش تغییر کند و در ابتدای فصل هم با بی تدبیری بسته شود تنبیهی جز سقوط نیست. 

نکته ششم: مس رفسنجان یک  -  یک  پیکان؛ تقسیم غنائم در رفسنجان 

به نظر می رسد خنثی ترین بازی هفته با رضایت طرفین بابت تقسیم امتیازات به پایان رسید. بازی در چمن مصنوعی که همیشه دردسرهای خودش را دارد اما در هر صورت دو تیم نتوانستند بر دیگری غلبه کنند. بعد از بازی محمد ربیعی که کمتر پیش آمده در این فصل در مورد داوری ها اعتراض کند در جمله ای تاکید کرد اگر در مورد نحوه قضاوت برخی داوران صحبت نکند در حق تیمش اجحاف کرده است. 

نکته هفتم: نفت‌ مسجدسلیمان 2 - 3 ذوب آهن؛ کنایه های سنگین فکری به فوتبال مشکوک!

تیم ذوب آهن برای فرار از منطقه باید این بازی را می برد که همین اتفاق هم افتاد اما از آن طرف نفت مسجد سلیمان سومین باخت متوالی خود را چشید و البته محمود فکری صحبت های قابل تاملی را مطرح کرد. سرمربی تیم خوزستانی از کمیته اخلاق خواست تا به نحوه بازی بازیکنانش ورود کند و چندین بار هم از فوتبال پاک عذرخواهی کرد. فکری اعلام کرد در مهدکودک هم به تیم حریف این همه موقعیت نمی دهند که بتواند راحت گل بزند!

جالب است که فکری درحالی این صحبت ها را مطرح کرده که فراز کمالوند هم مشابه چنین حرف هایی را بعد از بازی با استقلال زد و البته فردای مسابقه به نوعی این حرف ها را پس گرفت. 

نکته هشتم: نساجی مازندران یک  -  صفر  پدیده مشهد؛ فرار نساجی از خطر

تیم نساجی در خانه موفق شد پدیده ای که سه هفته متوالی با برد خود را به کسب سهمیه نزدیک کرد بود را شکست دهد و با این پیروزی ارزشمند خود را فعلا از منطقه خطر دور کرد. البته بعد از سوت پایان بازی درگیری عجیبی بین میلاد فراهانی دروازه بان پدیده و یکی از بازیکنان نساجی رخ داد و نوازی که برای حمایت از بازیکن وارد این معرکه شده بود هم در این درگیری سهیم شد و البته بعد از او نیمکت نساجی هم وارد این درگیری لفظی شد. محمد نوازی دستیار مهدی رحمتی در نشست خبری به این رفتارهای نیمکت نساجی و همچنین از وضعیت چمن ورزشگاه وطنی گلایه کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول