اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هدف از حجاب سعادت زنان و جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: نحوه گفتمان و بیان را در دعوت افراد به حجاب مهم خواند و گفت: نباید به افراد بدحجاب با خشونت و عصبانیت تذکر داد، چراکه تاثیر منفی داشته و فرد را نه تنها مقید به انجام نمی‌کند بلکه از آن نیز باز می‌دارد.

هدف از حجاب سعادت زنان و جامعه است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار با فرماندهان و مسوولان سپاه عاشورا با بیان اینکه اصل حجاب در  تمام ادیان الهی مورد توجه است، اظهار داشت: طرح پوشش اسلام معیار حجاب زنان در جامعه است و نباید آن را با عیار خود در جامعه مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام هم همچون سایر ادیان آسمانی با ارائه طرح پوشش مصونیت بانوان را مدنظر قرار داده است، افزود: بی‌حجابی در جوامع غربی نتیجه ناتوانی مدیریت در آن جوامع است که متاسفانه در کشور ما هم عده‌ای با تقلید کورکورانه آن را در کشور مرسوم و ترویج می‌کنند.

آل‌هاشم اضافه کرد: دشمنان با ترویج بی‌حجابی و عنوان اینکه حجاب موجب عقب‌ماندگی زنان است و تلاش دارد از زنان به عنوان ابزاری در جهت منافع خود استفاده کند که شخصیت زنان هم از این رهگذر آسیب جدی می‌بیند در حالی که اسلام با ارائه حجاب مصونیت زنان را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان علیه حجاب زنان پس از پیروزی انقلاب هم اشاره و بیان داشت: امام راحل با انقلاب زنان را به صحنه آورد و نقش آنها را در جامعه نمود داد و زنان هم تاثیر و نقش خود را انصافا نشان دادند.

آل‌هاشم ادامه داد: غرب با عنوان کردن حق تساوی بین زن و مرد نقشی را به زنان تحمیل می‌کند که با لطافت و ظرافت‌های زنانه آنها سازگار نیست و زنان آسیب می‌بینند و در نتیجه مانند کالایی در جهت استفاده سرمایه‌داران و سوداگران قرار می‌گیرند.

امام جمعه تبریز گفت: حجاب برای حفظ ارزش زنان است و در همه ادیان نمود آن را به خوبی شاهد هستیم و هدف از آن سعادت خود زنان و به تبع آن جامعه است.

آل‌هاشم نحوه گفتمان و بیان را در دعوت افراد به حجاب مهم خواند و گفت: نباید به افراد بدحجاب با خشونت و عصبانیت تذکر داد، چراکه تاثیر منفی داشته و فرد را نه تنها مقید به انجام نمی‌کند بلکه از آن نیز باز می‌دارد.

وی در ادامه جوانان را مهم ترین سرمایه کشور و آینده عنوان و متذکر شد: جوانان را باید درک و به آنها اعتماد کرد، چراکه اگر امروز تولید رونق دارد و موفقیت‌های علمی هسته‌ای داریم در سایه آنهاست، همچنان که دوران دفاع مقدس را نیز جوانان اداره کردند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول