اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنوب یمن،‌مقصد نیروهای آمریکایی پس از ترک افغانستان

بنا به گزارش رسانه‌های یمنی، بخشی از نیروهای آمریکایی پس از ترک افغانستان وارد یکی از پایگاه‌های نظامی یمن شده‌اند و در پی این موضوع، سعودی‌ها نیروهای اماراتی را از پایگاه مذکور بیرون کرده‌اند.

جنوب یمن،‌مقصد نیروهای آمریکایی پس از ترک افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام پنتاگون روز دوشنبه هفته جاری گفت که ۹۵ درصد از روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است (جزئیات بیشتر).

در همین زمینه «وکاله الصحافه الیمنیه» گزارش کرد، بخشی از نیروهای آمریکایی که افغانستان را ترک کرده‌اند به فرودگاه  عدن در جنوب یمن رسیده‌اند و از آنجا به سمت استان «لحج» رفته‌اند.

همچنین آمریکا دوشنبه هفته جاری (۲۱ تیرماه) دهها خودروی نظامی، پهپاد ، سامانه پاتریوت و اتاق عملیات میدانی را به پایگاه العند منتقل کرده است.

در همین زمینه منابع محلی در استان لحج اعلام کردند، عربستان سعودی پس از ورود نظامیان آمریکایی، نیروهای امارتی در پایگاه نظامی العند را مجبور به ترک این پایگاه کرده است.

این منابع تأکید کردند، نیروهای اماراتی با بالگردهای نظامی این پایگاه را در میان شعارهایی علیه حضورشان در العند ترک کردند.

وی ادامه داد، نیروهای سعودی در کنار افراد مسلح از قبایل «الصبیحه» تسلط خود را بر پایگاه العند تثبیت کرده‌اند.

وب‌سایت «الخبر الیمنی» هم در این رابطه نوشت، پایگاه العند که مهم‌ترین پایگاه در خلیج عدن است طی روزهای گذشته شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای اماراتی و نیروهای وابسته به سعودی بود اما در نهایت نیروهای اماراتی مجبور به ترک پایگاه شدند.

این وب‌سایت ادامه داد، درگیری‌های مذکور همزمان با ورود نیروهای آمریکایی به العند بود و انتقال این نیروها به پایگاه مذکور نیز همزمان با شکست القاعده و داعش در استان «البیضاء» (مرکز یمن) رخ داد، نیروهایی که آمریکا بر روی آنها برای اعمال فشار بر صنعاء حساب باز کرده بود.

ارتش دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و متحدانش از یازدهم تیرماه عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان البیضاء واقع در مرکز یمن آغاز کرد و مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن داد اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک ضد حمله به ائتلاف سعودی در این استان بخش‌های مهمی را در این جبهه از جمله شهر «الزاهر» را پس‌ بگیرند.

القاعده با صدور بیانیه‌ای به همراهی ائتلاف سعودی در این عملیات اذعان کرد و از کشته شدن شمار زیادی از نیروهای خود خبر داد. مقامات صنعاء هم بارها اعلام کردند که آمریکا در پشت پرده این عملیات قرار دارد

در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه‌شنبه( دیروز) گفت، در عملیات انجام شده در البیضا به نام «النصر المبین» مناطق گسترده‌ای آزاد شده و صدها تکفیری کشته یا زخمی شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول