اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پروژه‌های مربوط به حوزه آب در تمام استان‌های کشور دنبال می‌شود

مدیر عامل شرکت توسعە آب و نیروی ایران گفت: ما در تمام استان‌های کشور پروژه‌های مربوط به حوزه آب را دنبال می کنیم، اما هیچ استانی به اندازه کردستان در این بخش پیگیر و موفق نبوده است.

پروژه‌های مربوط به حوزه آب در تمام استان‌های کشور دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن رضوی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی از سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان اظهار کرد: ما در تمام استان‌های کشور پروژه‌های مربوط به حوزه آب را دنبال می‌کنیم، اما هیچ استانی به اندازه کردستان در این بخش پیگیر و موفق نبوده است.

وی اتمام دو فاز آبرسانی از سد آزاد به سد قوچم با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را نتیجه جدیت و پیگیری مدیران استانی و خصوصا استاندار کردستان ذکر کرد و افزود: حاصل این دلسوزی‌ها و پیگیری‌ها با اتمام این پروژه‌ها در دو سال آینده به بار خواهد نشست و مردم از مواهب آن سود خواهند برد.

رضوی اضافه کرد: ارزش روز این پروژه‌ها که برای استان از گذشته آغاز شده و اکنون بخش عمده آن به بار نشسته است بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که می‌تواند توسعه و آبادانی بیشتر برای کردستان را به ارمغان بیاورد.

انقلاب آب در کردستان اتفاق افتادە است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان هم در این مراسم که با حضور مدیرعامل توسعه منابع آب و نیروی ایران و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت: مردم استان همواره از اینکه آب دارند و خود از آن بهره‌مند نیستند گله‌مند بودند که ما تلاش کردیم با کارهای بزرگ در این حوزه این نقص را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: با انتقال آب از سد آزاد به سنندج و شهرهای قروه و دهگلان و و همچنین انتقال آب سد ژاوه به سد سورال می‌توان مدعی شد که در بخش آب استان در این دولت انقلابی صورت گرفته است.

مرادنیا افزود: در روزهای آینده نیز عملیات اجرایی انتقال آب از سد سیازاخ دیواندره به شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند آغاز خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تلاش کردیم اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبی استان را از هر راه ممکن تامین کنیم، گفت: بی‌گمان مردم استان کردستان طی دو سال آینده حلاوت و شیرینی دسترسی به آب سالم و با کیفیت را خواهند چشید و کشاورزی نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: از محل سد آزاد چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مثمر در سنندج و حسین آباد ایجاد می‌شود کە نقش چشمگیری در افزایش تولید و اشتغال خواهد داشت.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود بە پیگیری‌های انجام شدە برای سد ژاوە نیز گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول سد ژاوە نیاز است کە آن را تامین خواهیم کرد.

استاندار کردستان اذعان کرد: ارتباط بسیار نزدیکی میان شرکت آب و نیروی ایران و استان وجود داردو  تلاش ما این است از این فرصت نهایت بهرە رابرای اتمام پروژە‌های حوزە آب ببریم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول