اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکرار نسخه‌پیچی فرانسه برای لبنان؛ فرستاده ماکرون: در اصلاحات تسریع شود

مشاور امور غرب آسیا و شمال آفریقای رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان بر اهمیت تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان و اصلاحات مورد نظر پاریس و جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

تکرار نسخه‌پیچی فرانسه برای لبنان؛ فرستاده ماکرون: در اصلاحات تسریع شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (چهارشنبه) با هیأت فرانسوی به ریاست «پاتریک دوریل»، مشاور امور غرب آسیا و شمال آفریقای رئیس جمهوری فرانسه در کاخ «بعبدا» دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبسایت «النشره»، عون در این دیدار گفت، تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید همچنان پابرجاست دولتی که اصلاحات و مقابله با فساد و حسابرسی دقیق را جزء اولویت‌های خود قرار دهد.

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه سختی‌ها و موانع بر سر راه تشکیل دولت جدید را برشمرد و ابراز امیدواری کرد که دیدارش با نخست‌وزیر مکلف «سعد الحریری» مثبت باشد بویژه آنکه نه ماه است که این کشور دولت ندارد و به وسیله دولت پیشبرد امور ادامه می‌شود.

میشل عون بار دیگر ابتکار امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه برای لبنان را تایید کرد و ضمن قدردانی از وی گفت، سفر مرتب مقامات فرانسوی به لبنان دلیل توجهی است که فرانسه به لبنان دارد.

عون همچنین تصریح کرد، تحقیقات درباره انفجار مهیب آگوست سال گذشته بندر بیروت ادامه دارد و هیچ مقصری از مصونیت سیاسی برخوردار نخواهد بود.

دوریل هم بر اهمیت تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان و اصلاحات مورد نظر فرانسه و جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

عون امروز با هیأتی از صندوق بین‌المللی پول هم دیدار داشت  و با آنها درباره آخرین وضعیت اقتصادی لبنان رایزنی کرد.

در همین ارتباط، «فرانک ریستر» وزیر تجارت فرانسه که دیروز (سه‌شنبه) در آستانه اولین سالگرد انفجار مهیب بیروت  به لبنان سفر کرده بود، ضمن دیدار با مقامات این کشور در سخنانی مقابل خبرنگاران بار دیگر مقامات لبنانی‌ را به تحریم تهدید کرد (جزئیات بیشتر).

انفجار مهیب بندر بیروت در آگوست ۲۰۲۰، استعفای دولت حسان دیاب و خلأ سیاسی، تحریم‌های آمریکا علیه بیروت و بحران اقتصادی و غیره، همه و همه دست به دست هم داد تا لبنان امروز با کلافی در هم پیچیده روبه‌رو شود که حل آن آسان نیست.

بعد از انفجار بیروت رئیس‌جمهور فرانسه چند بار برای ارائه طرحی ادعایی با هدف کمک به حل مشکلات لبنان به این کشور سفر کرد اما این طرح تا کنون به جایی نرسیده است.

 تاکنون جزئیات دقیقی از ابتکار فرانسه در لبنان منتشر نشده است اما بر اساس کلیات منتشر شده در رسانه‌ها، این طرح بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک‌های بشردوستانه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا، بازسازی زیرساخت‌ها به دنبال انفجار بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان تاکید دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول