اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دیدار الحریری با السیسی؛ تأکید رئیس جمهور مصر بر بازگشت ثبات به لبنان

نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت جدید لبنان که به قاهره پایتخت مصر سفر کرده است با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

دیدار الحریری با السیسی؛ تأکید رئیس جمهور مصر بر بازگشت ثبات به لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت جدید لبنان امروز چهارشنبه در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار همچنین «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور حضور داشتند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، «بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در این خصوص گفت که السیسی ضمن استقبال از الحریری بر حمایت کامل قاهره از مسیر سیاسی الحریری که هدف از آن بازگرداندن ثبات به لبنان و برخورد با چالش‌های کنونی و تلاش برای تشکیل دولت است، تأکید کرد.

السیسی همچنین ضرورت تشریک مساعی همه طرف‌ها برای حل‌وفصل اختلافات جهت برون رفت لبنان از وضعیت کنونی و اولویت‌دهی به منافع ملی لبنان به منظور حفظ توانایی‌ها ملت برادر لبنان و وحدت و انسجام ملی آن را مورد تأکید قرار داد.

الحریری همچنین پیش از دیدار با السیسی، با سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در کاخ التحریر دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «الأهرام» مصر، شکری در این دیدار بر حمایت قاهره از کشور برادر لبنان برای خروج از وضعیت کنونی و ضرورت اولویت‌دهی همه طرف‌های لبنانی به منافع ملی به دور از هر گونه منافع شخصی و تنگ‌نظرانه تأکید کرد.

 

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول