اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: گفت‌وگوی سازنده با فرانسه، امنیت اروپا را تقویت می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه ضمن اشاره به فواید تعاملات مثبت مسکو و پاریس برای امنیت اتحادیه اروپا، گفت روابط این کشور با فرانسه به سطح تاریخی و چشم‌انداز مهمی رسیده است.

پوتین: گفت‌وگوی سازنده با فرانسه، امنیت اروپا را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) گفت‌وگوی سازنده مسکو با فرانسه را تقویت‌کننده امنیت اروپا توصیف کرد.

پوتین طی پیام تبریک روز ملی فرانسه به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور، گفت روابط دو طرف به سطح تاریخی مهمی رسیده و مطمئن است که توسعه گفت‌وگوهای سازنده بین پاریس و مسکو به ارتقای امنیت اروپا کمک می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، کاخ کرملین طی بیانیه‌ای به نقل از این نامه نوشت: «روابط بین کشورهای ما به چشم‌انداز مهم و تاریخی رسیده و از دیر باز نقش مهمی در حل مسائل مهم بین‌المللی و دستور کار منطقه‌ای داشته است».

رئیس‌جمهور روسیه به همتای فرانسوی خود گفت: «اطمینان دارم که توسعه گفت‌وگوی دوجانبه سازنده، همکاری در مقابله با تهدیدها و چالش‌های مدرن می‌تواند منافع مردم روسیه وفرانسه را کاملا محقق کرده و به تقویت ثبات و تفاهم دوجانبه در قاره اروپا کمک کند».

ماکرون چند روز قبل تعامل میان سران روسیه و کشورهای اروپایی برای حفظ ثبات قاره اروپا را ضروری دانسته بود. (جزئیات بیشتر)

پیش از آن نیز رئیس‌جمهور فرانسه و  «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در نشست سران اتحادیه اروپا تعامل نزدیک‌تر با روسیه برای حل مشکلات و اختلافات را خواستار شده‌اند.

با این حال «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داده که روابط اتحادیه اروپا با روسیه اکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

پارلمان اروپا ماه گذشته قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

علاوه بر این، اتهام‌زنی‌های برخی کشورهای اروپایی علیه روسیه به جدال دیپلماتیک کشیده و تعداد زیادی از کارکنان سفارتخانه‌های روسیه و کشورهای غربی اخراج شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول