اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سودآوری 71 درصدی فجر در روز صدرنشینی فولاد میان فلزات اساسی

درحالی بازار سرمایه امروز نیز به روند رو به رشد خود ادامه داد که فجر در ادامه روند مثبت قبلی خود، با عبور از قیمت ۳۷۰۰ تومان، به سقف‌شکنی خود ادامه می‌دهد و با عبور از مقاومت چند ماهه خود در چند هفته اخیر، تا الان توانسته است قریب به ۷۱ درصد سود را محقق کند و فولاد نیز در صدر بیشترین حجم معاملات قرار داشت و در مجموع ۸۴ میلیون برگه سهم از این نماد امروز معامله شد.

سودآوری 71 درصدی فجر در روز صدرنشینی فولاد میان فلزات اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز شاخص بورس با رشد ۱۶۰۰ واحدی، در جایگاه ۱ میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت تا برای سومین روز متوالی در محدوده مقاومتی ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار واحد نوسان خنثی داشته باشد.

آنچه امروز شاهد آن بودیم قدرت گرفتن خریداران در ساعات میانی بازار بود که بعد از افت کلی بازار در ساعت ابتدایی توانستند روند کلی بازار را به سمت مثبت، معکوس کنند، شاخص فرابورس و شاخص هموزن هم به ترتیب ۴۲ واحد و ۱۳۵۰ واحد رشد کردند که این نشان‌دهنده گرایش کلی بازار به سمت صعود است.

علاوه بر این، طی معاملات امروز نیز همچون روزهای گذشته، شاهد تراز مثبت پول‌های حقیقی در سهام و تراز منفی صندوق‌های درآمد ثابت بودیم، باید این نکته را در نظر گرفت که مجامع سالانه و تقسیم سود شرکت‌ها در این مجامع، در زمانی برگزار می‎‌شود که با توجه به بالا رفتن تورم و افزایش قیمت دلار، میزان فروش شرکت‌ها تقریبا دو برابر شده است که همین امر، به روند رو به رشد بازار سرمایه کمک کرده است. 

در معاملات امروز گروه‌های شیمیایی، خودرویی، بانک‌ها و فلزات اساسی نیز برترین گروه‌های صنعت از نظر حجم معاملات بودند. نمادهای میدکو، پارس، رمپنا و نوری بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد، فارس، وغدیر و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این نمادهای ومدیر، ولکار، شستا و برکت، در صدر پربیننده‌ترین نمادهای بازار قرار گرفتند و از بین نمادهای اصفهانی نیز کماکان شپنا و فولاد، بیشترین توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند و جزو نمادهایی هستند که بیشترین حجم معاملات برای آن‌ها ثبت شده است.

امروز شاهد عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت سپید ماکیان با نماد «سپید» بودیم که طی آن ۱۵۰ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم در محدوده قیمتی ۱۹۹۰ تا ۲۱۰۰ تومان عرضه شد و هر فرد حقیقی و حقوقی، مجاز بود حداکثر ۱۵۰ سهم خریداری کند.

ارزش سهام عدالت نیز ۰.۲ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و سبد ۱ میلیون تومانی به ترتیب به ۱ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان و ۲۲ میلیون ۱۱۵ هزار تومان رسید.

از صنایع شیمیایی هم خبر می‌رسد که وزارت نفت هنوز نرخ خوراک پالایشگاه‌ها را اعلام نکرده که همین موجب شده است پالایشگاه‌ها نتوانند صورت‌های مالی خود را تنظیم کنند، این در حالی است که تنها ۹ روز به برگزاری مجامع سالانه صنایع پالایشی مانده است و به همین جهت، در صورت عدم اعلام نرخ خوراک، مشکلات قانونی و حقوقی در تنظیم صورت‌های مالی این صنایع بوجود خواهد آمد. 

همچنین در ارتباط با صنایع پتروشیمیایی، خبرها حکایت از این دارد که نخستین قرارداد بلندمدت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا در قالب کشف پریمیوم و اعتبار محصولات پی وی سی در ۲۶ تیر در بورس کالای ایران عرضه خواهد شد که این قراردادها، موجب کاهش ریسک تولید و تامین امنیت در سمت عرضه و تقاضا شده و ابزار جدیدی برای رونق معاملات در بازار خواهد بود.

در گروه فلزات اساسی، فولاد در صدر بیشترین حجم معاملات قرار داشت و در مجموع ۸۴ میلیون برگه سهم از این نماد امروز معامله شد، اما باز هم نتوانست از محدوده مقاومتی خود عبور کند و در قیمت ۱۰۷۲ تومان معاملات خود را به پایان رساند.

شپنا در گروه فرآورده‌های نفتی، بالاترین جایگاه در حجم معاملات را به خود اختصاص داد و ۱۱۳ میلیون برگه سهم از این نماد معامله شد. همچنین قیمت آخرین معامله شپنا نیز ۲.۵ درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشت و با توجه به میزان خرید و فروش‌ها در این نماد می‌توان گفت قدرت خریدار در این نماد افزایش محسوسی داشته است.

علاوه بر این فجر نیز در ادامه روند مثبت قبلی خود، با عبور از قیمت ۳۷۰۰ تومان، به سقف‌شکنی خود ادامه می‌دهد و با عبور از مقاومت چند ماهه خود در چند هفته اخیر، تا الان توانسته است قریب به ۷۱ درصد سود را محقق کند.

ذوب روی اصفهان با نماد فروی نیز که در دسته فلزات اساسی قرار دارد، امروز با معامله ۳ میلیون و ۵۷۴ هزار برگه سهم، به صف خرید نشست، رویکرد کلی بازار نسبت به این نماد مثبت است و امروز نیز توانست از مقاومت خطوط میانگین ۱۰۰ روزه و همچنین خط مقاومت استاتیک به طور موقت عبور کند و در صورت تثبیت بالای این مقاومت، وارد روند صعودی میان‌مدت خود خواهد شد، حال باید منتظر بود و دید واکنش بازار به شکست موقت مقاومت‌های پیشروی سهم چیست.

به گزارش فارس، شرکت پلی‌اکریل اصفهان نیز که در ماه‌های اخیر با مشکلاتی روبرو بوده است در نهایت با موافق هیأت حمایت از صنایع وزارت صمت، به هیأت مدیره خود شرکت تحویل داده خواهد شد که این خبر امیدوارکننده‌ای برای سهامداران نماد شپلی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول