اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۲۵ درصد یهودیان آمریکایی: اسرائیل، آپارتاید است

نتیجه یک نظرسنجی از یهودیان آمریکایی نشان می‌دهد، یک چهارم یهودیان این کشور اذعان دارند که اسرائیل یک رژیم نژادپرست و آپارتاید است.

۲۵ درصد یهودیان آمریکایی: اسرائیل، آپارتاید است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تحرکات پیدا و پنهان رژیم صهیونیستی برای تقویت نفوذ خود در کاخ سفید و کنگره آمریکا ادامه دارد، انتشار نتیجه یک نظرسنجی از یهودیان آمریکایی درباره نوع نگاه آنها به رژیم صهیونیستی، خبرساز شده است.

طبق گزارشی که وبگاه صهیونیستی «جوئیش نیوز سیندیکیت» روز چهارشنبه (امروز) منتشر کرد، نتیجه یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که یک چهارم یهودیان آمریکایی اعتقاد دارند که اسرائیل یک رژیم آپارتاید است.

این نظرسنجی را «بنیاد رای‌دهندگان یهودی» از یهودیان آمریکایی طی روزهای ۲۸ ژوئن تا اول جولای (۷ تا ۱۰ تیر ماه) گرفته و از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سوال شده است که «آیا اسرائیل یک دولت آپارتاید است؟»

بیست و پنج درصد یهودیان آمریکایی در پاسخ به این سوال تاکید کردند که به اعتقاد آنها، اسرائیل یک رژیم آپارتاید است.

۵۲ درصد یهودیان آمریکایی درباره اینکه‌ آیا آپارتاید خواندن اسرائیل یک حرف و اقدام یهودستیزانه است، اختلاف نظر داشند و ۲۸ درصد گفتند، این حرف و اقدام، یهودستیزی است و ۲۴ درصد اعلام کردند، به باور آنها آپارتاید خواندن اسرائیل، یک اقدام یهودستیزانه نیست.

از جمله موضوعات قابل توجه در این نظرسنجی، سوال از یهودیان آمریکایی درباره قیاس رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینیان با نژادپرستی در آمریکا است.

۳۴ درصد یهودیان آمریکایی اعلام کردند که از نظر آنها این جمله صحت و واقعیت دارد: «رفتار اسرائیل با فلسطینیان شبیه به نژادپرستی در آمریکا است».

۲۲ درصد از یهودیان آمریکایی در نظرسنجی اعلام کردند که از نظر آنها، «اسرائیل در حال ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینیان است». طبق این نظرسنجی،  نظر ۲۰ درصد یهودیان آمریکایی اعتقاد ندارند که تل‌آویو در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است.

۹ درصد از یهودیان آمریکایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی تصریح کردند که «اسرائیل حق موجودیت ندارد» اما ۶۷ درصد از آنها با این گزاره مخالفت کرده و آن را «یهودستیزی» خواندند.

۶۲ درصد از یهودیان آمریکایی در پاسخ به سوال این نظرسنجی گفتند که آنها به رژیم صهیونیستی، «دلبستگی عاطفی» دارند.

از یهودیان آمریکایی سوال شد که آنها از چه گروه‌هایی به عنوان منابع اصلی یهودستیزی بیشترین نگرانی را دارند.

 ۶۱ درصد در پاسخ به این سوال گفتند، از افراد حقیقی و گروه‌های وابسته احزاب و تشکل‌های دست راستی بیشترین نگرانی را دارند و ۲۲ درصد، احزاب و گروه‌های چپگرا را عامل اصلی نگرانی خودشان خواندند.

 ۱۲ درصد یهودیان آمریکایی هم اعلام کردند، درباره یهودستیزی هر دو گروه و احزاب راستگرا و چپگرا نگران هستند.

پرسش درباره قیاس عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور، بخش دیگری از نظرسنجی «بنیاد رای‌دهندگان یهودی» را تشکیل داد.

۸۰ درصد از یهودیان آمریکایی اعلام کردند که آنها تاکنون از عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری رضایت دارند و ۷۴ درصد هم گفتند، عملکرد او در قبال منازعه اسرائیل و فلسطین را تایید می‌کنند.

۶۴ درصد یهودیان آمریکایی اعلام کردند که آنها عملکرد بایدن در زمینه مدیریت موضوع «یهودستیزی» را به عملکرد و مدیریت دونالد ترامپ ترجیح می‌دهند.

۶۳ درصد از یهودیان آمریکایی هم گفتند، از نظر آنها جو بایدن در زمینه موضوع منازعه اسرائیل و فلسطین، عملکرد بهتری از دونالد ترامپ داشته است.

نظرسنجی «بنیاد رای‌دهندگان یهودی» در شرایطی انجام شده که به دنبال جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اظهارنظرها در آمریکا علیه تل‌آویو تشدید شده است.

بر همین اساس، «الکساندریا اوکاسیو کورتِز» در صحن این مجلس با انتقاد از مواضع جو بایدن در قبال جنگ ۱۲ روزه گفت: «رئیس‌جمهور می‌گوید اسرائیل حق دفاع از خود دارد اما آیا فلسطینی‌ها هم حق زنده‌ماندن دارند؟ رژیم‌های آپارتاید، دموکراسی نیستند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول