اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

تحول فرهنگی بازار سرمایه در دستور کار/ بورس وارد کتابهای مدارس می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از تحول فرهنگی – آموزشی بازار سرمایه خبر داد و گفت: تحول فرهنگی - آموزشی بازار سرمایه ماموریت جدید شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس است و این امر بازار سرمایه را در آینده نزدیک متحول می‌کند.

تحول فرهنگی بازار سرمایه در دستور کار/ بورس وارد کتابهای مدارس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه بازدید از شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: انتظار می‌رود با نقش‌های جدیدی که برای شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تعریف شده، این شرکت برترین خدمات را به مخاطبان ارائه دهد.

وی با اشاره به تغییر ماموریت‌های کلیدی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در دوره جدید مدیریتی افزود: در ماموریت جدید این شرکت روی "فرهنگ سازی و آموزش" و "ارائه خدمات مدیریت به سازمان و ارکان" تمرکز شده و امور اطلاع رسانی به روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر این شرکت، خدمات با کیفیتی به سازمان بورس ارایه می‌دهد و سایر نهادهای مالی هم می توانند مصرف کننده این خدمات باشند.

 دهقان دهنوی ضمن پیشنهاد به طرح تشکیل "کانون ارزیابی مدیران" نیز اشاره کرد و گفت: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس از این ظرفیت برخوردار است که به مرکزی تبدیل شود تا سازمان ها و نهادهای مختلف مالی بتوانند ارزیابی عملکرد خود و مدیران خود را به این شرکت بسپارند.

وی افزود: از آنجا که بسیاری از نهادهای جدید التاسیس در بازار سرمایه در تامین نیروی انسانی متخصص دچار مشکل اند، نقشی شبیه به یک موسسه کاریابی در حوزه بازار سرمایه خالی است. اگر بانک اطلاعاتی جامعی از متخصصان آموزش دیده و دارای گواهی نامه تخصصی تدوین شود نهادهای مختلف در زمان انتصاب یک مدیر یا استخدام کارشناس با اطمینان خاطر به شما مراجعه و از گزارش ارزیابی شما استفاده می‌کنند.

دهقان دهنوی توضیح داد: همچنین نوعی نظام رتبه بندی ایجاد می‌شود تا نهادهای مختلف مدیریت خود را ارتقا و خود را با آخرین استانداردهای مدیریتی هماهنگ کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح تحول "فرهنگ سازی و آموزش" به عنوان ماموریت کلیدی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: توسعه سواد مالی در کشور مسئولیت اجتماعی سازمان بورس و نهادهای مالی است؛ البته در این بخش قصد رقابت با موسسات آموزشی خصوصی را نداریم، بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده ها راه یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، فرهنگ سازی در بازار سرمایه را همچنان نیازمند تقویت دانست و گفت: در سال های اخیر میلیون‌ها نفر به بازار سرمایه پیوسته‌اند که شاید در گام اول الفبای بورس را ندانند، اما با رویکرد "آموزش محور" می‌توان انتظارات و باورهای غلط در این بازار  را اصلاح کرد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه تمرکز آموزش ها باید مشوق استفاده از خدمات سبدگردان ها، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و صندوق ها باشد افزود: البته در موضوع آموزش قصد رقابت با موسسات آموزشی خصوصی را نداریم، بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده‌ها راه یابد. 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: در ارزیابی نهایی برای ما مهم این است که بازار سرمایه تا چه حد به تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در کشور کمک کرده است و شرکت اطلاع رسانی  و خدمات بورس، با کمک به فرهنگ سازی و آموزش نقشی بسزایی در  نیل به این اهداف ایفا می‌کند.

نقش جدید شرکت اطلاع رسانی دروازه جدید روش سرمایه‌گذاری

همچنین علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در این دیدار ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌ها و ماموریت‌های جدید، پروژه های سال 1400 این شرکت را تشریح کرد و گفت: با مشخص شدن مأموریت های جدید شرکت اطلاع‌رسانی هدف‌گذاری طرح تحول بزرگ فرهتگی آموزشی بازار سرمایه آغاز و چارچوب و مدل جدید بازتعریف شده است.

قنادان ضمن تشریح برخی اقدامات انجام شده طی دو ماه گذشته گفت: اصلاح حکمرانی شرکتی و فرآیندهای داخلی، اصلاح ساختار سازمانی متناسب با ماموریت‌های جدید، اصلاح و طراحی ساختار جدید بودجه شرکت و انتقال ماموریت‌های سنا به روابط عمومی، اهم اقدامات این شرکت از اوایل خرداد تاکنون بوده است.

وی همچنین تدوین طرح ارتقای عملکرد و جایگاه بازار سرمایه ایران، توسعه مرکز آزمون ، طراحی و راه اندازی پلتفرم جدید آموزشی، تولید منابع آموزشی گواهینامه های بازار سرمایه را از جمله ماموریت ها و پروژه های کوتاه مدت این شرکت در سال جاری ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به نیاز سازمان بورس به ایجاد تحولی بزرگ در حوزه های فعالیتی خود افزود: فهرستی از برنامه‌ها و پروژه‌های دارای اولویت توسعه‌ای با مشارکت کلیه واحدها در سازمان بورس و برخی صاحب‌نظران و فعالان بازار تهیه شده تا با اجرای آن تحولات اساسی در بازار سرمایه را شاهد باشیم.

قنادان همچنین از تبدیل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به "هاب بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ سازی و حمایت از فعالان بازار خبر داد و گفت: ارتقای سیستم‌های نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیز مراکز آزمون و تکمیل زیر ساخت‌ها به صورت منطقی از اصلی ترین اولویت‌های شرکت در  دوره جدید خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول