اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه صادر شد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت:با وجود پیگیری های مختلف انجام شده در مورد توقف پروژه‌های انتقال آب کارون با خبر شدم که مجوز محیط زیستی پروژه بهشت آباد از سوی سازمان محیط زیست بر خلاف رویه‌های قانونی صادر شده است.

مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با رد ادعای ابطال مجوز محیط زیستی پروژه بهشت آباد که از سوی برخی نمایندگان خوزستان عنوان شد، اظهار کرد: با توجه به لابی سنگین مدیران اصفهانی مراقبت از دستاوردهای محیط زیستی در مخالفت با انتقال آب نیازمند هوشیاری و پیگیری‌های مستمر است.

وی افزود: متاسفانه بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده است مجوز محیط زیستی اجرای پروژه انتقال آب بهشت آباد به صورت محرمانه صادر شده است و این امکان وجود دارد که بی اطلاعی نمایندگان محترم و اظهارات انجام شده در این مورد به دلیل محرمانه بودن روند صدور این مجوز بوده است.

مختار با اشاره به تحمیل خاموشی‌های اخیر برق در کشور گفت: مجموع انرژی کاهش یافته نیروگاه‌های برق آبی در دست مطالعه و اجرا شده متاثر از پروژه‌های انتقال آب خوزستان با کارکرد تولید برق در پیک نیاز کشور مساله بسیار مهمی است. بنابراین مساله ظرفیت آماده به کار و انعطاف پذیری تولید در شرایط بحرانی کاهش می‌یابد و ما با خاموشی‌های گسترده در سطح کشور روبرو خواهیم بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع تاثیرگذاری منفی طرح‌های انتقال آب بر تولید برق آبی کشور تنها گوشه‌ای از خساراتی است که این طرحها برای کشور به بار می‌آورد.

وی بیان کرد: تاثیرات فاجعه بار زیست محیطی، اجتماعی، مهاجرت‌های اجباری گسترده و از بین رفتن هزاران شغل پایدار در منطقه مبداء انتقال آب و شکل‌گیری توسعه ناپایدار و خارج از توان اکولوژیک منطقه مقصد انتقال آب، حاشیه نشینی و مهاجر پذیری بی‌رویه نتیجه قطعی این انتقال آبهای بی رویه است که لازم است نهادهای نظارتی کشور به ابعاد مختلف آن توجه داشته باشند.

وی افزود: پروژه‌های انتقال آب خوزستان محدود به بهشت آباد نیستند و مجمع نمایندگان قصد دارد با ارسال نامه به شورای عالی امنیت ملی خواهان ابطال تخصیص همه پروژه‌های انتقال آب کارون، کرخه و دز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، گفتنی است در طی روزهای اخیر رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در زمینه انتقال آب از توقف احداث تونل بهشت آباد خبر داده بود.

انتهای پیام/72058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول