اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحریری فهرست کابینه پیشنهادی را به رئیس جمهور لبنان ارائه کرد

سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان ترکیب پیشنهادی خود از دولت جدید مرکب از 24 وزیر را به رئیس جمهور کشورش تقدیم کرد.

الحریری فهرست کابینه پیشنهادی را به رئیس جمهور لبنان ارائه کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان امروز برای دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان وارد کاخ بعبدا [مقر ریاست جمهوری] شد.

به گزارش شبکه المیادین، الحریری  پس از ملاقات کوتاه با عون گفت: کابینه‌ای مرکب از ۲۴ وزیر متخصص را بر اساس دو طرح فرانسه و رئیس پارلمان لبنان به رئیس جمهور تقدیم کردم.

پیشتر تعداد اعضای کابینه هجده وزیر بود.

وی افزود: به اعتقاد من ترکیب کابینه‌ای که ارائه داده‌ام می‌تواند کشور را اداره کند و کار خود را برای توقف فروپاشی کشور آغاز کند.

الحریری تاکید کرد: امیدوارم که رئیس جمهور تا فردا جواب دهد تا ما در صورت لزوم موضوع را ادامه دهیم. برای من، این ساعت، ساعت حقیقت است.

ریاست جمهوری لبنان هم با صدور بیانیه‌ای گفت: میشل عون ترکیب کابینه حاوی اسامی جدید و تقسیم بندی جدید کرسی‌های وزارتی میان طوائف، متفاوت با چیزی که قبلا درباره آن توافق شده بود، تحویل گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: الحریری از رئیس جمهور لبنان خواست است که پاسخ به ترکیب پیشنهادی کابینه را تا قبل از ظهر فردا پنجشنبه بدهد و رئیس جمهور هم تاکید کرد که این ترکیب پیشنهادی را مورد بررسی و مشورت قرار می‌دهد.

مأمور تشکیل دولت جدید لبنان امروز چهارشنبه در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرده بود.

السیسی در این دیدار بر حمایت از الحریری برای تشکیل دولت لبنان و بازگشت ثبات به این کشور تأکید کرد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول