اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نقش‌آفرینی نمازجمعه در تثبیت انقلاب اسلامی/ ظرفیت ائمه جمعه باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ظرفیت نمازجمعه و امام جمعه ظرفیت عظیمی است که باید تقویت شود، گفت: امام جمعه نمی‌تواند بر اساس سلیقه سیاسی صحبت کند بلکه مواضع کلان نظام اسلامی را باید در نظر بگیرد.

نقش‌آفرینی نمازجمعه در تثبیت انقلاب اسلامی/ ظرفیت ائمه جمعه باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی در ۵ مرداد ماه، گفت: نظام اسلامی شکل گرفت و سبب شد حق نماز جمعه شیعه آنگونه که باید ادا شود و از آن به بعد شاهد نقش‌آفرینی این نماز در پشتیبانی از جبهه‌های نبرد، پیروزی انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت نمازجمعه و امام جمعه ظرفیت عظیمی است که باید تقویت شود، ادامه داد: البته فراز و نشیب‌هایی نیز در این مسیر بود که در مدیریت جدید تلاش می‌شود تا نماز جمعه جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند و در پیشبرد کارها و اصلاح امور نقش‌آفرینی داشته باشد البته مسئولان در نظر بگیرند که امام جمعه نمی‌تواند بر اساس ذوق سیاسی صحبت کند بلکه مواضع کلان اسلامی و نظام اسلامی را باید در نظر بگیرد.

طرح محله‌محور در راستای پررنگ شدن نقش امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است

رییس شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت خوبی برای اصلاح‌گری جامعه از نگاه اسلامی و قرآنی است لذا باید فضا را به وجود بیاورند تا جامعه، جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر شود که طرح محله‌محور و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این راستا بی‌تاثیر نخواهد بود.

تصویب ایجاد کمیته قرآنی در ادارات 

 نکونام ایجاد کمیته قرآنی در ادارات را مصوبه شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند برای فعالیت متمرکز قرآنی و منسجم در استان کار کنند و به دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی برای راه‌اندازی کمیته قرآنی کمک کنند.

وی ظرفیت غدیر در مکتب تشیع را یک ظرفیت ریشه‌ای دانست و ادامه داد: حق غدیر آنگونه که باید ادا نشده و مظلوم مانده اما خوشبختانه امروز فضا به سمتی می‌رود که آن‌هایی که صدها سال با غدیر بیگانه بودند به سمت غدیر باز می‌گردند و توجه می‌کنند که در آن روزگار چه گذشت و غدیر چه مفهومی داشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: کسی نمی‌تواند اصل واقعیت غدیر را منکر شود زیرا که این امر به عنوان حقیقت در تاریخ ثبت شده اما عده‌ای با خیانت معنای این واقعیت را عوض کردند که خوشبختانه امروز نگاه‌ها از این تحریف در حال بازگشت می‌باشد.

نکونام در پایان گفت: ظرفیت غدیر یک ظرفیت کلیدی و اساسی است که باید تبیین شود زیرا که اسلام ناب و راستین فقط در غدیر است پس باید دین اسلام را بشناسیم و غدیر را احیا کنیم.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول