اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

رسانه‌های صهیونیست: حزب‌الله 150 هزار موشک تا بُرد 700 کیلومتر دارد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره پیشرفت موشکی حزب‌الله گفتند، بر اساس برآوردهای ارتش این رژیم، حزب‌الله 150 هزار موشک دارد و در رویارویی احتمالی آینده، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.

رسانه‌های صهیونیست: حزب‌الله 150 هزار موشک تا بُرد 700 کیلومتر دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، بر اساس برآورد ارتش این رژیم در زرادخانه موشکی حزب‌الله انواع موشک وجود دارد و در صورت وقوع یک جنگ دیگر روزانه تا سه هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.

وب‌سایت صهیونیستی «واللا» گزارش کرد، بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف دارد.

این وب‌سایت افزود، با گذشت ۱۵ سال از جنگ دوم علیه لبنان (جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶) حزب‌الله پیشرفت کرده و برآوردها حاکی از آن است که در زرادخانه موشکی حزب‌الله، موشک‌هایی از بُرد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر ، موشک‌های هدایت شونده تا برد ۲۰۰ کیلومتر و پهپادهایی که قدرت پرواز تا ۴۰۰ کیلومتر را دارند، وجود دارد.

واللا ادامه داد، ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده، در رویارویی احتمالی آینده با حزب‌الله، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.

 

 

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، بر اساس برآورد مقامات ارشد در سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی احتمال جنگ با لبنان همچنان پایین است.

این روزنامه افزود، علیرغم تلاش‌های منتسب به اسرائیل برای حمله به پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، اما این جنبش موفق به توسعه این توانایی شده به شکلی که نگرانی سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

«الون بن دافید» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت، برآوردهای امنیتی در فلسطین اشغالی حاکی از آن است که حزب‌الله تا به امروز موفق به ذخیره صدها موشک نقطه‌زن در بردهای متوسط تا دوربرد شده و چندین مرکز اکنون در لبنان وجود دارد که حاوی اجزای این موشک‌هاست.

«تال کلمن» فرمانده «جبهه ایران» در ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: فکر کردن درباره زدن ضربه‌ای پیشگیرانه به پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله ، پیچیده است زیرا ممکن است منجر به جنگ منطقه‌ای شود.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگو با «المیادین» در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) گفت: تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله دو برابر سال قبل شده و ما می‌توانیم هر هدفی را در امتداد فلسطین اشغالی با دقت هدف بگیریم.

چندی پیش، «اسحاق بریک» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی  در گفت‌و‌گو با کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به قدرت موشکی جنبش حزب‌الله لبنان پرداخت.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تشریح قدرت موشکی جنبش حزب‌الله لبنان تصریح کرد که موشک‌های نقطه‌زن این جنبش برای فرو بردن تمام خاک فلسطین اشغالی به مدت یک سال در حالت خاموشی کافی است. (جزئیات بیشتر)

همچنین، رژیم صهیونیستی یک رزمایش نظامی گسترده با هدف شبیه‌سازی اصابت موشک‌های حزب‌الله به جنگنده‌های اسرائیلی و احتمال جنگ در جبهه شمال (مرز با لبنان) انجام داد.

 در این رزمایش نظامی تمام یگان‌های نیروی هوایی و انواع جنگنده‌ها حضور داشتند و نظامیان ذخیره نیز فراخوانده شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول