اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای رزمایش مردمی مدیریت مصرف برق در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: به منظور به صحنه آوردن تمامی ظرفیت‌ها و راه اندازی بسیج عمومی برای ایجاد نهضت عمومی صرفه‌جویی در مصرف برق اجرای رزمایش مردمی مدیریت مصرف برق با عنوان «طرح شهید عباسپورـ در استان آغاز و به مدت ۳ هفته ادامه خواهد داشت.

اجرای رزمایش مردمی مدیریت مصرف برق در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در حاشیه آغاز رزمایش مردمی مدیریت مصرف برق و اجرای طرح شهید عباسپور در استان مرکزی اظهار کرد: به منظور به صحنه آوردن تمامی ظرفیت‌ها و راه‌اندازی بسیج عمومی برای ایجاد نهضت عمومی صرفه‌جویی در مصرف برق اجرای رزمایش مردمی مدیریت مصرف برق با عنوان طرح شهید عباسپور در استان آغاز و به مدت ۳ هفته ادامه دارد.

وی افزود: استفاده از همه ظرفیت‌های بسیج، نهادها، دستگاه‌ها و پای کار آوردن اقشار مختلف مردم، کمک به جلوگیری از خاموشی‌ها، ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌ها و نهادها، راه‌اندازی نهضت مردمی کاهش مصرف برق به میزان ۱۰ درصد وضعیت موجود با مشارکت آحاد مردم از جمله اهداف کلان رزمایش مدیریت مصرف برق است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  بیان کرد: رزمایش مردمی مدیریت مصرف برق مبتنی بر کاهش و مدیریت مصرف در حوزه‌های گفتمانی، تبلیغی، مدیریتی و کنترلی است که علاوه بر اقشار مختلف بسیج نیز آحاد مردم نقش‌آفرینی می‌کنند.

کریمی ادامه داد: تجربه‌های ارزشمند گذشته در طول انقلاب اسلامی نشان می‌دهد در شرایط بحرانی هرکجا که از ظرفیت بسیج مردمی استفاده شده و مردم نقش آفرین بوده‌اند موفقیت حاصل شده و این درس بسیار مهمی است که باید همواره مورد توجه ما باشد.

وی اضافه کرد: در شرایط بیماری کرونا که کشور درگیر موج‌های سنگین بود اجرای طرح شهید سلیمانی که موجب راه اندازی بسیج عمومی مردم برای کنترل و کاهش آسیب‌ها شد بسیاری از آسیب‌های بیماری را کاهش داد و امروز طرح شهید سلیمانی و طرح‌های دیگر به عنوان یک الگوی موفق در اختیار ما هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز می‌طلبد در حوزه برق برای مدیریت شرایط اقدامات موثر انجام داد که رزمایش مدیریت مصرف برق که مزین به نام زیبای شهید عباسپور است با پای کارآوردن ظرفیت عظیم مردمی که در این راستا تلاش خواهد کرد.

کریمی ادامه داد: فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در شرایط فعلی است که اگر به درستی انجام شود قطعا در راستای رفع بسیاری از مشکلات موثر است و امروز همه کارشناسان بر ایجاد این فرهنگ سازی نیز تاکید ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه کلیه توان سپاه و بسیج در سطح استان و شهرستان‌ها برای عملیاتی کردن اهداف این رزمایش پای کار خواهد آمد و امیدواریم این رزمایش بتواند برای مدیریت شرایط موثر واقع شود، افزود: نقش دستگاه‌های فرهنگی و خصوصا رسانه‌ها در این رزمایش بسیار با اهمیت و مهم است و لذا باید برای فرهنگ‌سازی صحیح اصلاح الگوی مصرف نقش آفرینی داشته باشند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی یادآور شد: همچنین گروه های جهادی که در همه شرایط کشور پای کار مردم و انقلاب هستند باید در اجرای این رزمایش سهیم باشند و با انجام اقدامات تخصصی همچون تعمیرات وسایل برقی و خصوصا کولرها و دعوت مردم و جامعه هدف به صرفه جویی نقش آفرینی کنند.

کریمی تاکید کرد: نیاز است ائمه جمعه و جماعت و مدیران و فعالین فرهنگی و اجتماعی با فعالیت در عرصه‌های تبلیغی و فرهنگ سازی در این رزمایش نقش آفرینی کنند.

وی گفت: همچنین به کارگیری ظرفیت فضای مجازی در این رزمایش و ایجاد پویش‌های مردمی صرفه جویی و فرهنگ سازی در کاهش مصرف برق یک ضرورت است و همه مردم می‌توانند در این رزمایش نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول