اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

برنامه چین برای جایگزینی «یوان» به ارز منتخب کشورها به جای دلار

برنامه چین برای جایگزینی «یوان» به ارز منتخب کشورها به جای دلار تا سال 2050 است و نیز با سوئیفت هم در این زمینه فعالیت می کند.

برنامه چین برای جایگزینی «یوان» به ارز منتخب کشورها به جای دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، وزیر امور خارجه چین از اقدام کشور روسیه در حذف دلار آمریکا از صندوق ثروت ملی و افزایش نقش یوان در سیاست های ارزی این  کشور قدردانی کرد.

هفته گذشته، روسیه سهم دلار را از صندوق ثروت ملی این  کشور به طور کامل حذف کرد که پیش از این سهم 35 درصدی در این صندوق داشت. از سوی دیگر سهم یوان چین را در این صندوق را به 30.4 درصد افزایش داد که جایگاه دوم پس از یورو دارد. سهم یورو در این صندوق 39.7 درصد است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: « اقدام روسیه در حذف دلار آمریکا باعث اعتماد به نفس چین در توسعه اقتصادی وهمکاری های بیشتر با روسیه خواهد شد.»

«وانگ ونبین» گفت: چین همکاریهای خود را با روسیه و نیز حمایت از هم پیمانانش در حوزه های مالی و اقتصادی ادامه خواهد داد.

چین امیدوار است با توجه به استراتژی که این کشور در پیش گرفته تا سال 2050 یوان چین به عنوان ارز منتخب کشورها باشد و دلار از سبد مبادلات ارزی کشورها حذف شود. نخستین بار در نشست کمیته سیاست گذاران چین در اواسط می به این موضوع اشاره شد و از آن به یک اقدام خلاقانه که می تواند باعث توسعه اقتصادی و بازار داخل این کشور شود یاد شد.سیاست چین توجه به بازار و تولید داخل به جای تکیه بیشتر بر صادرات است.

چین همچنین به دنبال انتشار ارز دیجیتال یوان در راستای جهانی سازی یوان است و نیز به دنبال سرمایه گذاری مشترک با سوئیفت، شبکه ای که موسسات مالی را قادر می سازد تا اطلاعات تراکنش های مالی را  مبادله کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول