اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه مهریز: قطع درختان مسجد جامع با حکم دادستانی بوده

امام جمعه شهرستان مهریز در رابطه با قطع درختان مسجد جامع گفت: این موضوع در جهت تعریض خیابان بوده و این کار با حکم دادستان و با مجوز انجام شده است.

امام جمعه مهریز: قطع درختان مسجد جامع با حکم دادستانی بوده

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، روز سه شنبه ۲۲ تیرماه درخت‌های محوطه مسجد جامع شهرستان مهریز در استان یزد به دلایل نامشخص قطع شدند این در حالی است که یزد یکی از مناطق گرم و خشک بوده و درخت، بیش از دیگر اقلیم ها در آن ارزش دارد.

اینکه چه نهاد، سازمان یا افرادی این درختان در خیابان سیدمصطفی خمینی؛ محل مسجد جامع مهریز را قلع و قمع کرده مشخص نبود اما حالا امام جمعه این شهرستان، قطع درختان را با مجوز دادستانی دانسته که از سوی شهرداری انجام شده است.

عبدالرسول یزدی شهردار مهریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: طرح تعریض خیابان سیدمصطفی خمینی در زمان تعیین و اجرای طرح هادی شهر در سال ۸۵ به عنوان یکی از شریان های اصلی شهر از طرفین خیابان پیش بینی شده بود.

وی افزود: برای کاهش مخاطرات ترافیکی خیابان سیدمصطفی خمینی از سال‌ها قبل در مکان های قابل تعریض نسبت به اجرای پارکینگ های خلیجی اقدام شد. 

طرح تعریض از قدیم منتظر اجرا بوده است

شهردار مهریز قطع درختان خیابان سید مصطفی خمینی را در رفع مشکلات ترافیکی مؤثر دانست و تصریح کرد: قبل از اجرای طرح نسبت به کاشت درخت جایگزین با عمر چهار تا پنج ساله و سایه انداز اقدام شدشد اما قطع این درختان با طی فرآیند قانونی در مسیر طرح از مراجع ذی صلاح و در راستای اجرای تعریض و عقب نشینی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار مهریز با بیان این‌که انتظار است با اجرای طرح تعریض بتوانیم در کاهش مخاطرات ترافیکی شهر گام های موثری برداشته شود عنوان کرد: طرح تعریض پیاده رو از چندین سال پیش باید انجام می شد چون با مخالفت های مردمی همراه بود شورای پنجم این شجاعت را به خرج داد و طرح تعریض پیاده رو انجام گرفت. 

وی عنوان کرد: در رابطه با قطع درختان در این شهرستان امام جمعه، دادستان و فرماندار مهریز در جریان کار بوده اند و تعداد ۱۲ اصله درخت قطع شده که بالافاصله به همین تعداد درختان دارای سایبان و با عمری چهار پنج ساله جایگزین شده است.

امام جمعه مهریز در کار شهردای دخالتی نمی‌کند

امام جمعه شهرستان مهریز اما در رابطعه با قطع درختان مسجد جامع با دفاع از طرح اجرایی برای تعریض خیابان گفت: این موضوع در جهت ارائه خدمات به مردم بوده است.

وی با تاکید بر این‌که این اقدام بر اساس طرح مصوب صورت گرفته است اظهار کرد: این کار با حکم دادستان و با مجوز انجام شده و بنده در کار شهردای دخالتی نمی کنم.

به گزارش فارس، هر کدام از ما قطعاً فواید زیادی برای زندگی انسان ها داریم و در صورتی که تعدادی از درختان در یک منطقه قطع شود اتفاقات خوشی در انتظار مردم نخواهد بود. 

احیای مجدد درختان با درختکاری طی چندین سال طول خواهد کشید تا به بار نشسته و فایده ای برای محیط داشته باشد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول