خیرالله خادمی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید بر ضرورت تکمیل حلقههای مفقوده بزرگراهی و آزادراهی در کریدورهای ترانزیتی کشور، اظهار داشت: به تازگی 321 کیلومتر بزرگراه در قالب ساخت 248 کیلومتر مسیر چهارخطه بزرگراهی و مابقی احداث باند دوم در 18 استان تکمیل و افتتاح شد.
وی ارزش روز این پروژهها را 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پروژهها در قالب پروژههای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بود که بخشی در کریدور سواحل جنوب کشور از مکران تا هرمزگان و سپس خوزستان و بوشهر بود و بخشی هم در کریدور شمال به جنوب غرب کشور قرار داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور داریم، در حالی که پیش از انقلاب اصلا بزرگراهی در کشور نبود و فقط 150 کیلومتر آزادراه داشتیم.
خادمی تأکید کرد: برای دستیابی به شبکه پایدار جادهای با ایمنی کامل، ضرورت دارد 35 هزار کیلومتر از راههای شریانی کشور به بزرگراه چهارخطه تبدیل شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر بزرگراه و 2500 کیلومتر آزادراه داریم و باید 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه دیگر در کشور بسازیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اگر همین روند ساخت بزرگراه در کشور دنبال شود، حداکثر تا 12 سال آینده بزرگراههای مورد نیاز کشور در مسیرهای شریانی به پایان میرسد و کریدورهای چهارخطه در راستای ارتقاء ایمنی عبور و مرور، افزایش ظرفیت جادهها و جذب بارهای ترانزیتی خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: برنامهریزی کردهایم، دو آزادراه کشور هر چه زودتر به اتمام برسد و در همین دولت به بهرهبرداری برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آزادراه خرم آباد ـ بروجرد به عنوان بخشی از آزادراه خرم آباد ـ اراک در حال پیگیری است، تا در قالب کریدور آزادراهی تهران ـ بندر امام خمینی(ره) ساخته شود که 67 کیلومتر آن در حال برنامهریزی هستیم تا آماده شود.
انتهای پیام/ب