اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ضرورت ساخت 12500 کیلومتر بزرگراه جهت تکمیل حلقه مفقوده کریدورهای ترانزیتی جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور داریم و برای تکمیل کریدورهای بزرگراهی باید 12هزار و 500 کیلومتر بزرگراه دیگر ساخته شود.

ضرورت ساخت 12500 کیلومتر بزرگراه جهت تکمیل حلقه مفقوده کریدورهای ترانزیتی جاده‌ای

خیرالله خادمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید بر ضرورت تکمیل حلقه‌های مفقوده بزرگراهی و آزادراهی در کریدورهای ترانزیتی کشور، اظهار داشت: به تازگی 321 کیلومتر بزرگراه در قالب ساخت 248 کیلومتر مسیر چهارخطه بزرگراهی و مابقی احداث باند دوم در 18 استان تکمیل و افتتاح شد.

وی ارزش روز این پروژه‌ها را 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بود که بخشی در کریدور سواحل جنوب کشور از مکران تا هرمزگان و سپس خوزستان و بوشهر بود و بخشی هم در کریدور شمال به جنوب غرب کشور قرار داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور داریم، در حالی که پیش از انقلاب اصلا بزرگراهی در کشور نبود و فقط 150 کیلومتر آزادراه داشتیم.

خادمی تأکید کرد: برای دستیابی به شبکه پایدار جاده‌ای با ایمنی کامل، ضرورت دارد 35 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور به بزرگراه چهارخطه تبدیل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر بزرگراه و 2500 کیلومتر آزادراه داریم و باید 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه دیگر در کشور بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اگر همین روند ساخت بزرگراه در کشور دنبال شود، حداکثر تا 12 سال آینده بزرگراه‌های مورد نیاز کشور در مسیرهای شریانی به پایان می‌رسد و کریدورهای چهارخطه در راستای ارتقاء ایمنی عبور و مرور، افزایش ظرفیت جاده‌ها و جذب بارهای ترانزیتی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم، دو آزادراه کشور هر چه زودتر به اتمام برسد و در همین دولت به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آزادراه خرم آباد ـ بروجرد به عنوان بخشی از آزادراه خرم آباد ـ اراک در حال پیگیری است، تا در قالب کریدور آزادراهی تهران ـ بندر امام خمینی(ره) ساخته شود که 67 کیلومتر آن در حال برنامه‌ریزی هستیم تا آماده شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول