اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دستیار ظریف: حدود هشت میلیون دُز واکسن از چین تامین شده است

دستیار وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به ورود یک میلیون و ۱۳۶ هزار دُز واکسن کرونا به کشور و این‌که یکشنبه آینده هم همین تعداد می‌رسد، نوشت که بیشترین میزان واکسن (حدود هشت میلیون دُز) از چین تامین شده است.

دستیار ظریف: حدود هشت میلیون دُز واکسن از چین تامین شده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۲۴ تیر ماه در توئیتی با اشاره به ورود یک میلیون و ۱۳۶ هزار دُز واکسن کرونا به کشور نوشت: امروز یک میلیون و ۱۳۶ هزار دُز واکسن وارد شد. یکشنبه آینده هم همین تعداد می‌رسد.

وی با بیان این‌که بیشترین واکسن (حدود ۸ میلیون دُز) از چین تامین شده است، خاطرنشان کرد: تلاش همکاران برای تامین واکسن بیشتر ادامه دارد و چشم انداز از هفته پیش روشن‌تر است.

دستیار وزیر امور خارجه اعلام کرد که خبرهای خوب بیشتری در راه است.

 

 

وی همچنین در توئیت دیگری نوشت: با ادامه روند واردات (و تولید ملی)، سن واکسیناسیون از ۶۸ به ۶۰ سال می‌رسد. تزریق روزانه هم به بالای ۲۰۰ هزار دُز رسیده و امید است بیشتر هم‌ بشود. وزارت بهداشت به اولویت‌های اجتماعی توجه دارد.

به گزارش فارس، «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه پس از انتشار خبر اهدای واکسن از سوی ژاپن به ایران در صفحه توئیترش نوشته بود: دستاورد دیپلماسی مانند نوک کوه یخ روی دریاست. ژاپن امروز اعلام کرد ۲.۹ میلیون دُز واکسن به جمهوری اسلامی ایران هدیه می‌کند. این نتیجه بیش از یک ماه تلاش و بخشی از وعده افزایش واردات است. تلاش برای ورود سریع‌تر محموله با کمک وزارت بهداشت است. خبرهای بهتر در راه است.

«رضا زبیب» پیش از این در یک رشته توئیت به اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه پس از شیوع ویروس کرونا و رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای خرید و واردات واکسن کرونا پرداخت. (اینجا بخوانید)

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه (۲۱ تیر ماه) در خصوص واردات واکسن از مبدأ چین نیز گفت: همکاری‌های گسترده‌ای بین دو کشور در جریان است. تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن از طریق چین وارد کشور شده که حدود ۸۰۰ هزار دُز آن، واکسن‌های اهدایی طرف چینی بوده است. آخرین محموله وارادتی از چین یک و نیم میلیون دُز بود که هفته جاری (پنجشنبه گذشته و شنبه) وارد کشور شد. با پیگیری انجام شده امیدواریم طی روزهای آتی واردات واکسن از چین ادامه پیدا کند و در هر مورد، پس از نهایی شدن ارسال واکسن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول