اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن جزئیات عملیات «النصر المبین» علیه عناصر تکفیری را اعلام کرد

تنها چند روز پس از اعلام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درباره تحمیل شکست به عناصر تکفیری مورد حمایت ائتلاف سعودی در استان البیضاء، نیروهای مسلح یمن، امروز، جزئیات مربوط به این عملیات را اعلام کرد.

ارتش یمن جزئیات عملیات «النصر المبین» علیه عناصر تکفیری را اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عصر امروز (پنجشنبه)، درباره عملیات اخیر ارتش این کشور در استان البیضاء جزئیاتی ارائه کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه احیای گروه‌های تکفیری در چارچوب طرحی آمریکایی صورت گرفته، در این خصوص گفت: «گروه‌های تکفیری با فعالیت و تحرکاتشان سعی کردند به برخی از مناطق استان البیضاء برسند. ائتلاف متجاوز، تکفیری‌ها را به سلاح مجهز کرد و از آن‌ها پشتیبانی نمود تا ورود ده‌ها تن از تکفیری‌های خارجی را به مناطق مورد نظر تسهیل کند».

یحیی سریع ادامه داد: «جنگنده‌های متجاوز برای حمایت از این گروه‌های تکفیری در نبرد، بیش از ۱۶۱ بار حمله هوایی انجام دادند. برخی از ابزارهای گروه‌های تکفیری در حق مردم استان البیضاء جنایت‌ها انجام دادند از جمله اعدام که این مسئله ایجاب کرد دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح اقدام کنند».

 

 

سریع اضافه کرد: «یگان‌هایی از نیروهای مسلح ما با پشتیبانی اهالی استان البیضاء و قبایل آزاده و سربلند این استان انجام عملیات در این استان را برعهده گرفتند. یگان پهپادی و موشکی در جریان عملیات "النصر المبین" ۶۶ عملیات اجرا کرد که در نُه عملیات یگان موشکی از موشک‌‌های "بدر" و "سعیر" استفاده شد».

وی همچنین افزود: «یگان پهپادی در ۴۰ عملیات، نیروهای دشمن را هدف قرار داد و ۱۷ عملیات دیگر را نیز به شناسایی و پایش در جریان عملیات النصر المبین اختصاص داد. نیروهای ما موفق شدند محل تجمع عناصر تکفیری را هدف قرار دهند و فیلم این عملیات را با صدا و تصویر ثبت کنند».

 

صحنه‌هایی از پیشروی ارتش یمن به سمت الصومعه و الزاهر

 

سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد که عملیات النصر المبین منجر به بازپس‌گیری مناطق مذکور و آزادسازی چند منطقه در ناحیه «الصومعه» و «الزاهر» با مجموع مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع شد.

طبق اعلام سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این عملیات ۳۵۰ نفر از عناصر تکفیری و مزدوران به هلاکت رسیدند و ۵۶۰ تن دیگر در جریان عملیات النصر المبین مجروح شدند و مابقی نیز از مناطق اشغالی پا به فرار گذاشتند.

یحیی سریع همچنین با اعلام اینکه نیروهای یمن توانستند ۲۹ خودروی زرهی و ماشین آلات را در این عملیات از کار بیندازند، تأکید کرد: ‌«این نبرد بار دیگر به مردم عزیز ما حقیقت عناصر تفکیری داعش و القاعده و ارتباط آن‌ها با طرح آمریکا در قالب ائتلاف سعودی را نمایان کرد. حمایت‌های نظامی، رسانه‌ای و مالی از این گروه‌های تکفیری در جریان عملیات اخیر نشان داد که این گروه‌ها تنها ابزاری در دست نیروهای بیگانه هستند».

وی در ادامه همچنین تأکید کرد: «تسلیحاتی که در عملیات‌های مختلف ارتش، کمیته‌های مردمی و دستگاه‌های امنیتی علیه تکفیری‌ها کشف شد، میزان حمایت ائتلاف متجاوز از داعش و القاعده را نشان می‌دهد. گرو‌ه‌های ذیربط اطلاعاتی درباره تحرکات این عناصر تفکیری در مناطق اشغالی از جمله تحرکات و فعالیت آن‌ها در شهر مأ‌رب و دیگر مناطق در دست دارند».

ارتش یمن، روز سه‌شنبه هفته جاری، اعلام کرد که در جریان عملیاتی گسترده در استان البیضاء به نام النصر المبین مناطق وسیعی از این استان را از چنگال صدها تکفیری آزاد کرده است.

نیروهای دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و هم‌پیمانان آن‌ها از یازدهم تیرماه عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان البیضاء واقع در مرکز یمن آغاز کردند و مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن دادند؛ اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک ضدحمله به ائتلاف سعودی در این استان بخش‌های مهمی را در این جبهه پس بگیرند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول