اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سبک زندگی شهید چمران الگوی تمام عیار یک زندگی ایرانی اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سبک زندگی شهید چمران الگوی تمام عیار برای داشتن یک زندگی ایرانی اسلامی است.

سبک زندگی شهید چمران الگوی تمام عیار یک زندگی ایرانی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در مراسم رونمایی از پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» نقش شهید چمران در عملیات آزادسازی حصر سوسنگرد را بی بدیل عنوان کرد و اظهار داشت: چمران چریکی عالم و مجاهد بود و نفس خود را از قیودی رهانیده بود که هر یک به تنهایی می توانست او را از مسیر سلوک دور کند. 

وی افزود: وحدت و همدلی نیروها در آن مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت و به نوعی رمز پیروزی این عملیات بود.

آل هاشم؛ در ادامه فرماندهی شهید چمران و رشادت نیروهای چمران، حضور مقام معظم رهبری و لشکر همیشه پیروز عاشورای آذربایجان را از مهمترین عوامل شکست حصر سوسنگرد عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سبک زندگی شهید چمران الگوی تمام عیار برای داشتن یک زندگی ایرانی اسلامی است، اظهار داشت: شهید مصطفی چمران در سراسر عمر پر برکتش در مسیر سیر الی الله، گوش به فرمان مولا و مقتدایش امام خمینی(ره)، در مبارزه دایمی با ظلم و ستم استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس و رژیم بعثی عراق بود.

وی افزود: شهید مصطفی چمران عارفی سالک، دانشمندی عامل، چریکی مجاهد و مهاجری بود که سال ها در طلب مقصود خود روز و شب گذرانده بود.

آل هاشم تصریح کرد: وقتی کسی زیربنای فکریش با یک فرهنگ غنی اعتقادی مثل مکتب اسلام بسته شد این آدم دیگر تغییر نمی کند.

امام جمعه تبریز ضمن آرزوی موفقیت برای عوامل نمایش تکه های سنگین سرب، از زحمات اهالی تئاتر و در رأس آن سید قاسم ناظمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی کرد و افزود: اهالی هنر اهمیت موضوع را درک کرده اند و در این راه پرتلاش ظاهر شده اند. امیدوارم بعد از این نیز به مسائل و وجوه مختلف جنگ بپردازند.

بابک دانش پناه، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از آثار تولیدی در حوزه دفاع مقدس، بازگشایی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) و همزمانی آغاز اجراهای نمایش «تکه های سنگین سرب» با این رویداد را امری خیر دانست و افزود: تلاش ما در سازمان، حمایت از فرهنگ و هنر است و در این راه فعالیت های بسیاری نیز انجام گرفته و این رویکرد در آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی در پایان حضور امام جمعه ای هنردوست در تبریز را یکی از بزرگترین دلگرمی ها برای اهالی هنر و فرهنگ دانست.

 

سعید رضانژاد، تهیه کننده و کارگردان نمایش «تکه های سنگین سرب» در ابتدای صحبت های خود از نماینده ولی فقیه در استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: ایشان همواره یکی از حامیان هنر در استان و تبریز بوده اند. 

وی ادامه داد: بازگشایی ساختمان قدیمی تئاتر شهر که با اهتمام مسئولان امر صورت گرفت چراغ امیدی در دل هنرمندان این شهر روشن کرد و امیدواریم در چهلمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در مجموعه فرهنگی هنری تربیت میزبانی خوبی را از علاقه مندان به تئاتر به عمل آوریم.

رضانژاد به خصائل اخلاقی شهید چمران اشاره کرد و افزود: چمران چریک جنگ های نا منظم نبود، او شاعر جنگ های نا منظم بود. 

کارگردان نمایش «تکه های سنگین سرب» در خصوص این نمایش نیز گفت: قرار است بخشی از زندگی دکتر مصطفی چمران را در لبنان روایت کنیم که به قلم ایوب آقاخانی، نویسنده تبریزی نگاشته شده و با بازی حامد منافی و نیلوفر کامران به روی صحنه خواهد رفت.

در بخشی از این مراسم حاج آقا خیاط هم رزم شهید دکتر مصطفی چمران به بیان خاطراتی از دکتر چمران پرداخت.

در پایان این مراسم از پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» توسط نماینده ولی فقیه در استان، شهردار کلانشهر تبریز و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رونمایی شد. پوستر این نمایش را فرشید امن اللهی، گرافیست تبریزی طراحی کرده است.

این نمایش از روز شنبه 26 تیر ماه در پلاتو استاد صادقی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) به روی صحنه می رود. 

سعید رضانژاد متن ایوب آقاخانی را کارگردانی خواهد کرد. حامد منافی و نیلوفر کامران نیز بازیگران نقش دکتر چمران و غاده همسر ایشان را اجرا خواهند کرد. همچنین رامین ریاضی مشاور سعید رضانژاد در امر کارگردانی این نمایش است.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول