اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نظام مالیاتی و گمرکی ما مخالف حکومت اسلامی است

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تمام جنگ‌های دنیا زیر سر شورای امنیت است که با امنیت مخالفت دارد، گفت: پس از رژیم سیاسی اولویت رژیم اقتصادی است، نظام مالیاتی و گمرکی ما درست نیست.

نظام مالیاتی و گمرکی ما مخالف حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در سلسله همایش‌های تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب با موضوع دولت اسلامی، شاخص‌ها و راه‌های تحقق که در هتل آفتاب ولایت برگزار شد، اظهار کرد: تعبیر دولت اسلامی و گام‌های پنج‌گانه‌ای که رهبری فرمودند، اهمیت انقلاب و دولت اسلامی از این جهت است که یک شاکله کلی و چشم‌انداز روشن و منطقی از آنچه باید کرد به ما دست داده و نشان می‌دهد در مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید تکلیف ما با خودمان، رقبا، دین و موافقین چیست.

نظام‌ اسلامی در کجای قرآن آمده است؟ 

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی می‌گویند در قرآن ما نامی از نظام اسلامی نمی‌بینیم، توضیح داد: باید دانست که اسلام یک منظومه است، وقتی عقل منظم نباشد نظام نمی‌بینید؛ ذهن باید منظم باشد تا نظام را درک کرد، مطهری و بهشتی همه از نظام حرف زدند.

وی تشریح کرد: بین فقه، اخلاق، کلام و آیات اسلام با نظام ما چه نسبتی وجود دارد؟ یک فقیه درجه یک با معیارهای رایج ما یک دور تفسیر قرآن را نخوانده است؛ قرآن را جدا از سنت می‌داند و بدون عقل سراغ قرآن و احادیث می‌رود؛ از این علم بدون این موارد نمی‌توان استفاده کرد، کسی که دین را نشناسد نمی‌تواند اهم و مهم را تشخیص دهد.

دولت بی‌طرف وجود ندارد

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: اگر فلسفه دین را نفهمیم نمی‌توانیم امور مهم را تشخیص دهیم، وقتی از نظام دینی حرف می‌زنیم یعنی با یک سری مخالف صحبت کرده و از آن‌ها عبور کردیم؛ سکولاریزم، روشنفکری دولت اسلامی را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید دولت باید غیردینی باشد.

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دولت بی‌طرف وجود ندارد و هر دولتی در مسائل مختلف مخالف یک مکتب و موافق مکتبی دیگر است، ادامه داد: در عمل هم این دولت اتفاق نمی‌افتد، دولت بی‌طرف می‌شود یک دولت ضددین مانند دولت فرانسه یا انقلاب مشروطه ما که به پهلوی ختم شد، در فرانسه هم دولت ماسونی به‌وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: برخی معممین وابسته که فتوا به برداشتن حجاب در دوران رضاشاه دادند، متدیانان بی‌بصیرت می‌گفتند دین دولت نیست و یک رابطه میان انسان و خداست؛ پاسخ هم همیشه این بود که مگر وقتی می‌گویند دولت اسلامی، یعنی اینکه فقیه خودش مباشرت به اداره مملکت بورزد؟ 

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برخی از اختلافات در دوران مشروطه میان آخوندها به‌وجود آمد؛ اضافه کرد: در برخی احادیث، تفاسیر و ریزه‌کاری‌ها در دین زمان مشروطه اختلاف میان آخوندها به‌وجود آورد، اما همه می‌دانند که اصول کلی دین باید رعایت شود.

این عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد:  یک کارشناس دینی می‌گوید نزدیک‌ترین دولت به اسلام در دوران غیبت امام زمان(ع) مشروطه است، اما نمی‌گوید که مشروطیت را قبول دارد یا نه، در نحوه اجرا هیچ چیز سیاه و سفید نیست.

شیعه تنها مذهبی است که تمام رهبران آن کشته شدند

وی با بیان اینکه نظام اسلامی چیز ساده‌ای نیست، افزود: نظام‌سازی کار آسانی نیست، گاهی حضرت امیرالمومنین(ع) حکمی را طبق مصلحت‌اندیشی برای دفع شر اجرا نمی‌کردند؛ برخی می‌گویند اسلام وقتی جدا از سیاست است محترم شمرده می‌شود و اسلام باید از سیاست جدا باشد؛ پیامبر(ص) می‌فرمایند آخوندی که محترم است اما به مسائل دینی خود عمل نمی‌کند را متهم کنید و آبروی آن‌ها را ببرید‌.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه شیعه تنها مذهبی است که تمام رهبران آن کشته شدند، ادامه داد: حضرت نوح را هم برای ساخت کشتی در بیابان مسخره می‌کردند؛ مجموع امور دین در کنار هم تناقض با یکدیگر ندارند و هدفش رستگاری انسان است.

مرتبه انسان از کعبه والاتر است

این عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وقتی حدیث آمده که به کعبه لگد بزنید اما آبروی انسان را نبرید یعنی انسان از کعبه والاتر است، ۱۹ آیه در قرآن آمده که اگر خدا می‌خواست هیچ‌کس مشرک نمی‌شد اما خود انسان‌ها باید انتخاب کنند، شما وکیل و محافظ مردم نیستید و بر قلب مردم سیطره ندارید.

وی متذکر شد: اگر ما مأمور به پیروزی بودیم پس العیاذ بالله بیشتر انبیا معصیت کار بودند چرا که خیلی از آن‌ها نتوانستند دولت تشکیل دهند، ما مأمور به مبارزه با فقر و ناعدالتی و استکبار هستیم، اگر ۴۰ درصد می‌توانی دولت اسلامی تشکیل دهی ۴۰ درصد هم وظیفه داری.

رحیم‌پور ازغدی تشریح کرد: نمی‌توان گفت که ما اول نظام اسلامی می‌سازیم و سپس سازش تمدن و دولت اسلامی را پیش می‌گیریم، این خود آجرگذاری تمدن اسلامی است، اگر اسلامیت نظام می‌خواهد تثبیت شود باید قوای آن اسلامی باشد، آن وقت می‌توانید تمدن‌سازی کنید، تمدن یعنی یک الگویی می‌سازی که چندین دولت دیگر زیر پرچم آن می‌آیند.

انقلاب دست به دست شدن قدرت سیاسی نیست

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همین شورای امنیتی که اتفاقا ضدامنیت است تمام جنگ‌های جهان زیر سر او است، عنوان کرد: این انقلاب اگر شکست بخورد به قول امام تا ۵۰۰ سال نمی‌گذارند نفس بکشیم، دولتی ایجاد شده که باید اشکالات و مفاسد آن رفع شود، برخی هم می‌روند و از این انقلاب خود را بری می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب دست به دست شدن قدرت سیاسی نیست، اظهار کرد: پس از رژیم سیاسی اولویت رژیم اقتصادی است، نظام مالیاتی و گمرکی ما درست نیست، وقتی هزار هزار میلیارد به کسی می‌دهند و معلوم نیست چه کسی است و کار پیش نمی‌رود.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: هفت میلیارد دلار را به فنا دادید بعد برای یک میلیارد دلار وام کرونا گدایی می‌کنید؟! این نظام اسلامی نیست، اگر از اقشار مستضعف فاصله گرفتیم نظام سقوط می‌کند، این‌ها باید در صحنه باشند و زمانی این اتفاق میفتد که عدالت ببینند، انقلاب اسلامی باید درست برای مردم و نخبگان تبیین شود، اکنون طالبان(طلبه‌های اهل سنت پاکستان) هم از حکومت اسلامی حرف می‌زند.

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اسم داعش هم دولت اسلامی است، در رسانه‌های غربی از داعش به دولت اسلامی یاد می‌شود؛ در همین جمهوری اسلامی رؤسای جمهوری بودند که از نظر آن‌ها دولت اسلامی با آن دولت اسلامی متفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی مراتب و ابعاد مختلف دارد، گفت: سر راست و مشخص نیست، مگر اینکه بگوییم دولت اسلامی اگر ۱۰ حکم شرع را اجرا کند دیگر دولت اسلامی است.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: مفهوم اجتهاد و تهجر و خطر سکولار شدن دولت اسلامی نکته بعدی است، خطری وجود دارد که ما اهم و مهم را نفهمیم، این می‌شود که دولت اسلامی طالبان که می‌گویند زن تنها بیرون نیاید و درس نخواند، کل اسلام را در همین می‌بیند، اتفاقا برای مسلمانان غصه می‌خورند و احکامی را هم که ما می‌گوییم قابل اجرا نیست را اجرا کرده‌اند اما احکام اصلی اسلام که ترویج معرفت است را رعایت نمی‌کنند.

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه باید چند هزار نیرو داشته باشد و در دنیا ورود کرده و تبلیغ کند، ناله را همه می‌توانند بکنند، هر کس مومن باشد یا کافر اگر به سنت الهی عمل کند به نتیجه می‌رسد، اسلام بدون نظم امکان ندارد.

وی بیان کرد: کسی که اصول را قبول ندارد اصل ایمان بیرون است، لاییک باشی یا نباشی در یک کشور ضددین باید به قوانین آن عمل کنی و الا در کشور تو را راه نمی‌دهد، نمی‌توان در اتوبان مخالف ماشین‌ها راه رفت و گفت لا اکراه فی الدین، در حریم خصوصی خودت هر کار می‌خواهی بکن اما در جامعه نمی‌توان این کار را انجام دهی.

دلیل پایین آمدن مشارکت مردم ضربه به اعتماد مردم بود

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه کمترین مشارکت ما از بسیاری از مشارکت‌های کشورهای دیگر از جمله انگلیس که مدعی دموکراسی است، بیشتر است، افزود: در برخی کشورها رأی دادن اجباری است، دلیل پایین آمدن مشارکت مردم ضربه به اعتماد مردم بود، دهه شصت امکانات بسیار کمتر از اکنون و مشکلات بیشتر اما مشارکت بالا بود.

این عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: رعیت در زبان عرب یعنی کسانی که باید حقوق آن‌ها رعایت شود، امام علی(ع) هم خود را رعیت‌پرور می‌دانست؛ کلمه رعیت بسیار بالاتر از آن است که شما در کلمه شهروند می‌بینید.

وی گفت: نمی‌توان مردم را دعوت به دین کرد اما حقوق آن‌ها را رعایت نکرد؛ این جامعه و دولت، اسلامی نمی‌شود، حضرت امیر(ع) می‌فرمایند که اگر می‌خواهید مردم کلاه هم را برندارند حکومت نباید کلاه مردم را بردارد، رابطه مردم و حکومت اسلامی دو طرفه است.؛ خانه‌هایی که رهن آن‌ها چند صد میلیارد باشد، مخالف اسلام است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه اگر حکومت به مردم دروغ بگوید مردم هم به حکومت دروغ می‌گویند، خاطرنشان کرد: در فاطمیه وقتی مجلس می‌گیرید دو کلمه از قول حضرت فاطمه زهرا(س) در خصوص نظام‌سازی اسلامی بگویید، ایشان می‌فرمایند«اگر می‌خواهید میان مردم عشق و دوستی باشد، عدالت را رعایت کنید» در حدیثی دیگر می‌فرمایند«در جامعه اسلامی مردم با لبخند با یکدیگر مقابل می‌شوند».

این عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حکومتی که به مردم ظلم می‌کند، خداوند آن رژیم را سرنگون می‌کند و اگر به مردم احترام گذاشتی حکومت تو اسلامی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول