اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازدید رئیس جمهور تاجیکستان از مناطق مرزی این کشور با افغانستان

رئیس جمهور تاجیکستان در سفر به مناطق مرزی این کشور با افغانستان آخرین وضعیت نیروهای مرزبانی را بررسی و از افزایش ایستگاههای بازرسی مرزی خبر داد.

بازدید رئیس جمهور تاجیکستان از مناطق مرزی این کشور با افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان به مناطق استقرار پرسنل نظامی نیروهای مرزی این کشور سفر و با وضعیت آمادگی رزمی واحدهای منظم و زیرمجموعه های این ساختار در نواحی «پنج» و «همدانی» استان ختلان آشنا شد.

رئیس جمهور تاجیکستان در سخنانی خطاب به سربازان کشورش بالاترین معیار میهن‌پرستی، احترام به وطن، ملت و کشور مستقل را، خدمت به سرزمین مادری و حفاظت از مرزهای آن عنوان کرد.

وی ضمن صحبت در مورد وضعیت در افغانستان تاکید کرد که حفاظت از مرز تاجیکستان با این کشور همسایه نه تنها برای امنیت کشور ما، بلکه همچنین برای تامین امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع، علاوه بر این اتحادیه اروپا، نیز مهم است.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت، به منظور تقویت حفاظت از بخش های آسیب پذیر مرز با افغانستان در همکاری با سایر ساختارها و مقامات 92 ایستگاه بازرسی مرزی اضافی احداث و 173 تاسیسات مرزی بازسازی شده است.

بنابر سخنان وی، طی چند سال گذشته در نتیجه فعالیت گروهان مرزی «همدانی» در همکاری با سایر نهادهای انتظامی کشور بیش از 25 هزار تن مواد مخدر، یک هزار و 200 واحد اسلحه و 6 هزار و 300 قطعه مهمات شناسایی و ضبط شده است.

بعد از سخنرانی رئیس جمهور رژه نظامی افسران و سربازان نهادهای انتظامی و نیروهای ذخیره برگزار شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول