اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آوارگی 2000 نفر در «اورگن» آمریکا در پی آتش‌سوزی/ مهار تنها 7 درصد حریق بعد از 10 روز

در بین ده‌ها مورد آتش سوزی در مناطق غربی آمریکا، آتش سوزی بزرگ در جنوب ایالت اورگن، 2000 هزار ساکن این منطقه را آواره کرده و این در حالی است که با گذشت بیش از ده روز تنها هفت درصد آتش مهار شده است.

آوارگی 2000 نفر در «اورگن» آمریکا در پی آتش‌سوزی/ مهار تنها 7 درصد حریق بعد از 10 روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بین ده‌ها آتش‌سوزی در سراسر مناطق خشک غربی آمریکا، آتش‌سوزی بزرگ در جنوب ایالت اورگن تا پنجشنبه عصر (به وقت آمریکا)، ۲۰۰۰ هزار ساکن این منطقه را آواره کرد. 

 

 

به گفته مقامات، آتش‌سوزی «بوتلگ» تنها هفت درصد مهار شده و بیش از ۲۲۷ هزار جریب معادل ۹۱ هزار و ۸۶۰ هکتار مساحت را در مجاورت جنگل ملی Fremont–Winema آمریکا دربرمی‌گیرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این آتش‌سوزی از ششم ژوئیه (۱۵ تیر) آغاز شده و از روز چهارشنبه که تنها پنج درصد آن مهار شده بود،  ۱۲ هزار جریب حدود چهار هزار و ۹۰۰ هکتار گسترش یافته است. 

«جو هسل» فرمانده حادثه در خصوص این آتش‌سوزی بزرگ گفت: گسترش آتش ادامه خواهد داشت. پوشش گیاهی و هوای به شدت خشک به نفع ما نیست. 

به گفته‌ مقام‌های آمریکایی، بیش از ۱۷۰۰ نفر در حال تلاش برای مهار حریق هستند و طبق گزارش‌ها، این بزرگترین آتش‌سوزی حال حاضر در آمریکاست. 

طبق اعلام رویترز، در این آتش‌سوزی کسی آسیب جدی ندیده اما ۲۱ خانه و ۵۴ ساختمان دیگر تخریب شده است. 

روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داده علت این آتش‌سوزی مشخص نیست اما شرایط خشکسالی در شمال غرب اقیانوس آرام، دمای زیاد هوا و رطوبت مسئله را تشدید می‌کند. 

طبق اعلام مرکز ملی آتش‌نشانی آمریکا، ایالات متحده تقریباً ۳۴۰۰۰ مورد آتش‌سوزی را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرده که دو میلیون جریب را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش رویترز، آیداهو، کالیفرنیا، آلاسکا و مونتانا از جمله ایالت‌هایی هستند که امسال تحت تاثیر آتش‌سوزی قرار گرفتند. 

در همین حال، علاوه بر آتش‌سوزی، موج گرمای بی‌سابقه در شمال غرب آمریکا و جنوب غرب کانادا باعث شده‌ ده‌ها نفر در این مناطق جان خود را از دست بدهند. (جزئیات بیشتر)

پیش‌تر گزارش شده بود ایالت‌های واشنگتن و اورگن با موج گرمای بی‌سابقه مواجه هستند و مقام‌های ایالت اورگن اعلام کردند که شمار قربانیان گرما در این ایالت به دست‌کم ۹۵ نفر رسیده و مقام‌های ایالت واشنگتن نیز مرگ ۳۰ نفر مرتبط با موج گرما در این ایالت را تأیید کرده‌اند. مقام‌های سیاتل نیز گفته بودند دمای هوای بی‌سابقه ۴۲ درجه سانتیگراد را به ثبت رساندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول