اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ترک فعل دولت برای مالیات خانه‌های لوکس/جزئیات مالیات بر ثروت+ جدول

دولت در سال 99 حدود 119 هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول کرد که 23 هزار میلیارد تومان آن سهم مالیات بر ثروت است. همچنین ترک فعل مسئولان دولت برای عدم تصویب مالیات بر خانه‌های لوکس محرز شده است.

ترک فعل دولت برای مالیات خانه‌های لوکس/جزئیات مالیات بر ثروت+ جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جزئیات عملکرد نظام مالیاتی در سال 99 نشان می‌دهد، حدود 119 هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شد که از این میزان سهم مالیات بر ثروت 23 هزار 437 هزار میلیارد تومان بود.

مالیات بر ثروت از بخش‌های مختلفی از جمله ارث، مالیات اتفاقی، نقل و انتقال سرقفلی، سهام، املاک، حق تمبر و اوراق بهادار تشکیل می‌شود. 

همچنین طبق بودجه سال 99 قرار بود از واحدهای مسکونی و خودروهای گران قیمت و لوکس نیز مالیات اخذ شود که طبق جدول عملکرد این بخش تقریبا صفر است. آیین نامه اجرایی این بخش در دولت به سرانجام نرسید و رسما از دستور کار خارج شد و ترک فعل مسئولان در این زمینه محرز است و به نظر می‌رسد، مسئولان نظارتی با توجه به نیاز مبرم کشور به درآمدهای پایدار باید توجه جدی به این مسئله صورت بگیرد.

دولت سال گذشته بیش از 17 هزار میلیارد تومان از سهام داران خرد و کلان مالیات نقل و انتقال سهام گرفت. همچنین از حل نقل و انتقال املاک 1900 میلیارد تومان درآمد وصول شد و 1588 میلیارد تومان نیز حق تمبر و اوراق بهادار اخذ کرد.

در مجموع درآمدهای سرفصل مالیات بر ثروت از رشد قابل توجه نسبت به عملکرد روبرو بود. یکی از نکات اصلی این گزارش عملکرد متوجه ارقام مصوب قانون بودجه است که همیشه برای افزایش اعداد آن مسئولان نظام مالیاتی مقاومت می‌کنند، اما عملکرد بیش از آن محقق می‌شود که باید در آینده تجدید نظر کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول