اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان گذرگاه «اسپین بولدک» در مزر پاکستان را از طالبان پس گرفت

منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند که نظامیان این کشور گذرگاه مرزی اسپین بولدک ولایت قندهار، در جنوب این کشور را در مرز با پاکستان از طالبان پس گرفته‌اند.

افغانستان گذرگاه «اسپین بولدک» در مزر پاکستان را از طالبان پس گرفت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع امنیتی تأیید کردند که نیروهای امنیتی افغانستان گذرگاه مرزی  اسپین بولدک ولایت قندهار، در جنوب این کشور را در مرز با پاکستان از طالبان پس گرفته‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان ویدیویی را در صفحه رسمی فیسبوکش منتشر کرده که جمعیت بزرگی از مردم از نیروهای امنیتی افغانستان استقبال می‌کنند.

پیش از این ارتش افغانستان از آغاز عملیات بزرگ ارتش در جنوب این کشور برای آزاد سازی مرز اسپین بولدک از کنترل طالبان خبر داده بود. 

 

امرالله صالح، معاون ریاست جمهوری افغانستان پیش از این گفته بود که  نیروهایی هوایی و ارتش پاکستان به افغانستان به صورت رسمی هشدار داده‌اند که اگر برای تصرف مجدد بندر اسپین‌بولدک در مرز این کشور اقدام کند، با واکنش این نیروها روبه‌رو خواهد شد.

صالح هم‌چنان نیروهایی هوایی پاکستان را متهم کرده است که برای حمایت طالبان دست به کار هستند.

با این حال، وزارت خارجه پاکستان گفته است که نیروهای هوایی این کشور هرگز هشداری را به افغانستان نداده‌ و اظهارات صالح تلاش اسلام‌آباد را برای تأمین صلح تضعیف می‌کند.

امروز ارتش افغانستان همچنین موفق شد که دو شهرستان سیغان و کهمرد بامیان را از کنترل طالبان خارج کند. 

همزمان با آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گروه طالبان نیز در هفته‌های گذشته بر شدت حملات خود افزوده و توانسته دهها ولسوالی (شهرستان) را به کنترل خود در آورد.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول