اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله برای مذاکره با طالبان راهی قطر شد

همزمان با تشدید خشونت در شهرهای مختلف، هیات بلندپایه افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور برای مذاکره با طالبان راهی دوحه پایتخت قطر شد.

عبدالله برای مذاکره با طالبان راهی قطر شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید خشونت در شهرهای مختلف، هیات بلندپایه افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور برای مذاکره با طالبان راهی دوحه پایتخت قطر شد.

محمدکریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری، عطامحمد نور والی پیشین بلخ، سید منصور سعادت نادری، وزیر صلح، باتور دوستم عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت و شماری دیگر چهره‌های سیاسی عبدالله را در این سفر همراهی می‌کنند.

عبدالله پیش از عزیمت به دوحه در یک نشست خبری گفت که هیأت اعزامی افغانستان به دوحه با صلاحیت کامل می‌رود و امیدوار است که به نتایجی دست یابد.

گفته شده است که «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان از رفتن به دوحه صرف نظر کرده است. عبدالله اما گفت که کرزی نیز این هیأت حمایت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که طالبان از این فرصت استفاده کنند تا به درد و رنج مردم نقطه پایان گذاشته شود.

 

رییس شورای عالی مصالحه ملی که در فرودگاه صحبت می‌کرد، تأکید کرد که نتیجه صلح از دست به دست شدن شهرستان‌ها به‌ دست نمی‌آید، نتیجه صلح از میز مذاکرات به دست خواهد آمد .

عبدالله هم‌چنان گفت که هیأت اعزامی افغانستان به دوحه همه‌شمول است و نمایندگانی از عالمان دین و زنان در آن حضور دارند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، نیز در این نشست خبری گفت که در این مرحله لازم دیده شد که یک هیأت بلندپایه و با صلاحیت از افغانستان به هدف گفت‌وگو با طالبان به قطر برود.

این هیأت قرار است که با رهبران طالبان در دوحه دیدار کند.

هیأت بلندپایه افغانستان در حالی به دوحه سفر می‌کنند که خشونت‌ها در کشور افزایش یافته است. انتظار می‌رود که این هیأت بتواند با جانب طالبان در مورد کاهش خشونت و آتش‌بس به توافق برسد.

پیش‌تر گفته شد که طالبان در برابر اعلام آتش‌بس سه ماه خواستار رهایی هفت هزار زندانی خود و نیز حذف نام رهبران‌شان از فهرست سیاه شده است.

طالبان هم‌چنان به گفته منابع دولتی، برای اولین موضع خود را درباره نظام آینده و نیز قانون اساسی به صورت صریح بیان کرده‌اند که نیاز دو طرف روی آن مذاکره کنند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول