اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مردم در استفاده از واکسن به دانشمندان کشورمان اعتماد کنند

امام جمعه سلطانیه با اشاره به وضعیت مجدد شیوع کرونا و تاکید بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی گفت: واکسیناسیون عمومی یک راه غلبه بر کروناست و مردم در استفاده از واکسن به تبعیت از مقام معظم رهبری به دانشمندان کشورمان اعتماد کنند.

مردم در استفاده از واکسن به دانشمندان کشورمان اعتماد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی و اجتناب از گناه، به نشانه شیعه در کلام امام باقر علیه السلام اشاره کرد و افزود: شیعه کسی است که از اهل‌بیت علیهم السلام تبعیت و در اعمال خود به آنان اقتدا کند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه بعد از برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور با رأی مردم، اولویت اول استقرار دولت اسلامی تحول آفرین است، معیار دولت اسلامی را، حکومت علوی دانست، گفت: عدالت، تقوا و پارسایی، مردمی بودن و توجه به مشکلات مردم و خدمت مجاهدانه به آنان از شاخصه ها و گفتمان دولت اسلامی تحول آفرین است.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور منتخب با مراجع معظم تقلید گفت: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از مطالبات مراجع تقلید از رئیس جمهور منتخب بود.

حسینی نسب با اشاره به وضعیت مجدد شیوع کرونا و تاکید بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی گفت: واکسیناسیون عمومی یک راه غلبه بر کروناست و مردم در استفاده از واکسن به تبعیت از مقام معظم رهبری به دانشمندان کشورمان اعتماد کنند.

امام جمعه سلطانیه به وضعیت آمریکا در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا مجبور به ترک عراق و افغانستان و منطقه است و این سرنوشت حتمی اشغالگران است، گفت: با رشد و شکوفایی حشد الشعبی در عراق که میراث مرجعیت عراق و شهیدان محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، انتقام سخت محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا با بهانه های واهی با کشورهای اسلامی دشمنی و یا در آنها دخالت می کند، به دشمنی آمریکا با ایران خصوصا به بهانه برجام، هسته ای و موشک اشاره کرد و با تصریح به اینکه دشمنی آمریکا تمام شدنی نیست، افزود: برجام که متاسفانه وقت کشور و انرژی مسئولان صرف آن شد، چون موجب کاهش غنی سازی، توقف برخی مراکز هسته ای و عمل به تعهدات یک طرفه ایران شد، گل به خودی بود که خسارت محض لقب گرفت.

امام جمعه سلطانیه به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و با یادآوری روز عرفه، آن روز را از روزهای با فضیلت سال بر شمرد و با تاکید بر قرائت دعای عرفه گفت: عاشورا و عزاداری وِجهه جهاد و شهادت امام حسین علیه السلام و عرفان و معنویت که یک نمونه آن دعای عرفه است، وجهه دیگر آن حضرت است.

خطیب جمعه سلطانیه روز عید قربان را عید بزرگ مسلمانان و روز آزمایش دانست و با اشاره به سنت قربانی در آن روز و با تاکید بر قربانی به هر توان مالی گفت: مستحب است گوشت قربانی به سه قسم تقسیم شود و یک سهم آن برای خانواده، سهم دوم برای همسایگان و سهم سوم برای فقرا اختصاص یابد.

وی با گرامیداشت سالروز تاسیس شوراهای نگهبان گفت: شورای نگهبان مرکز حیاتی برای انقلاب و مایه آرامش برای ملت انقلابی است.

امام جمعه سلطانیه در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به شهادت امام باقر علیه السلام و ویژگی های منحصر بفرد امام باقر علیه السلام، به تبیین موضع سیاسی امام باقر علیه السلام در برابر ظالمان و مستکبران پرداخت و گفت: در زمانی که خلفای مروانی در صدد حرمت بخشیدن به مقام خلافت بودند، امام باقر علیه السلام تلاش می نمود خط امامت و ولایت را حفظ ‌کند تا راهی که پیامبر در غدیر خم ترسیم کرده گم نشود و لذا ولایت را ستون دین نامید.

حسینی نسب با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام که ظالم، همکار ظالم و راضی به ظلم را سه شریک دانسته،  گفت: ایجاد خط فاصله با دشمنان و تعیین خط قرمز با آنان و نهی از همکاری با ظالمان سیاست امام باقر علیه السلام در برابر ظالمان و مستکبران بود.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول