اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اعضای جدید شورای شهر در انتخاب شهردار از شاخص ها کوتاه نیایند

امام جمعه کرج در تذکری به اعضای جدید شورای شهر گفت: در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشید و از شاخص‌ها کوتاه نیایید و نگذارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند.

اعضای جدید  شورای شهر در انتخاب شهردار از شاخص ها کوتاه نیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه 25  تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به هفتم ذی‌حجه شهادت امام باقر (ع) بیان داشت: یکی از روش‌های مستکبرین عالم در طول تاریخ این بوده است که برای رسیدن به منافع نامشروع خودشان از جعل و تحریف حقائق استفاده می‌کردند تا بتوانند عامه را فریب داده و همراه خود کنند. می‌دانید که تا زمان عمر بن عبدالعزیز نوشتن و نقل حدیث ممنوع بود و دوران امام باقر علیه‌السلام فرصتی فراهم شد تا حضرت سره را از ناسره برای مردم بیان کنند و به تبیین اسلام ناب محمدی بپردازند.

دشمن می‌خواهد مردم اهل نماز و روزه باشند اما در مقابل مفاسد هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهند

وی در ادامه افزود: حضرت به مردم فهماند که سیاست از دیانت جدا نیست یعنی همان کاری که بنی‌امیه به انواع ترفندها خواستند القاء کنند که مردم کاری با حاکمیت و حکومت نداشته باشند و مشغول عبادت و بندگی خودشان باشند؛ و جالب است که این خط تا امروز استمرار داشته و هنوز از حلقوم افراد فاسد در این دوران شنیده می‌شود که اسلام مسئله خصوصی بین انسان و خداست و معنا ندارد که مسلمان وارد سیاست شود. حتی تلاش می‌کنند روحانیونی که در این امور وارد هستند و افراد متدینی که وارد این عرصه می‌شوند را به انزوا بکشانند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: کاری که باید کرد این است که امروز هم نیاز به تبیین و بصیرت افزایی هست و همه‌کسانی که توان دارند باید وارد عرصه شوند و پیرامون خودشان را روشن کنند. بحث جدایی دین از سیاست رادارند رویش کار می‌کنند که باید دقت کرد.

حسینی همدانی تصریح کرد: نزدیک ده سال ابتدائی مسئولیت حضرت که حکام فاسق درگیر مسائل خودشان بودند بهترین فرصت برای امام علیه‌السلام فراهم شد تا مردم را از هواپرستی و تجمل‌گرائی اموی که به اسم دین به خورد مردم داده بودند و آنان را از ارزش‌های الهی و اسلامی دور کرده بودند به مسیر اصلی بازگرداند.

وی بابیان اینکه مردم قرآن و نماز می‌خواندند و روزه هم می‌گرفتند اما در مقابل مفاسد متعددی که وجود داشت عکس‌العملی نداشتند، گفت: کاری که امروز دارند با ما می‌کنند و با جوامع دیگر اسلامی کرده‌اند که مردم اهل نماز و روزه باشند اما بی‌خاصیت و بی‌رگ باشند و در مقابل مفاسد هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه حکامشان الآن در جوامع اسلامی مشغول عیش و نوش هستند و با جنایتکاران عالم دوستی گرمابه و گلستان دارند، گفت: بر سر مسلمانان دیگر آتش می‌ریزند و درعین‌حال اسم اسلام را هم یدک می‌کشند. خودشان را هم خادم حرمین شریفین می‌دانند؛ و بعد جوامع اسلامی هم ساکت هستند. مسیر همان مسیری شده که ان‌شاءالله خدای تعالی به‌زودی اسلام را از دست اشرار نجات دهد. تعبیر اشرار تعبیر امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه است که دین در دست اشرار اسیر است.

عید قربان، روز اثبات عشق و تسلیم است

 حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به سی‌ام تیرماه مصادف با ۱۰ ذی‌حجه و روز عید قربان، اظهار داشت: عید قربان، روز اثبات عشق و تسلیم است. روزی که انسان با تمام هستی‌اش اعلام می‌کند در برابر معشوق، هیچ است؛ و همه‏چیز را فدای او می‏کند. روزی است که نتیجه عرفان عرفه و شعور مشعر را که عبد خدا بودن است، به فعلیت می‌رساند. عید قربان روز تمرین عبد بودن است، روز سربریدن انانیت و منیت ها و هواهای نفسانی و هر غیرِ خدائی است.

حکمت انجام قربانی، قرب به خدا و به دست آوردن تقواست

وی بابیان اینکه اساساً حکمت انجام قربانی، قرب به خدا و به دست آوردن تقواست، گفت: با همین تقوا که روح عمل است قربانی پذیرفته می‌شود و تقوا به دست نمی‌آید مگر با سربریدن انانیت. در عید قربان باید تسلیم کامل و بدون چون چرا بودن در مقابل مولا را نشان داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه درس بزرگ‌تری که از حضرت ابراهیم می‌گیریم و خیلی مهم است همان است که حضرت امام (ره) فرمودند و این درس از همه درس‌های عبودیت و بندگی بلندتر و مهم‌تر است، گفت: امام (ره) فرمودند: این پدر توحید و بت‏شکن جهان به ما و همه انسان‏ها آموخت که قربانی درراه خدا پیش از آن‏که جنبه توحیدی و عبادی داشته باشد جنبه‏‌های سیاسی و ارزش‏های اجتماعی دارد. (دیدگاه را دقت بفرمایید. این دیدگاه یک تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت است) به ما و همه انسان‏ها آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را درراه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید. این دیدگاه سیاسی است که می‌گوید فقط بندگی خدا نیست.

حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه مصداق این بیان سیره اهل‌بیت (ع) است که این حرف از آن سیره گرفته‌شده، عنوان کرد: حسین (ع) که این روزها در مکه مکرمه است و روز هشتم به‌طرف منای خود، کربلای عشق حرکت می‌کند بهترین مصداق است که در ره جانان باید از همه‌چیز گذشت و در همین مسیر حرکت بود که دریکی از منازل روز نهم ذی‌حجه خبر شهادت نماینده‌اش، مسلم بن عقیل را که در کوفه ناجوانمردانه این شخصیت بزرگوار را که باید در فرصتی فضائلش را بیان کنم به شهادت رسانده بودند دادند.

تضعیف شورای نگهبان از اهداف اصلی دشمن است

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به بیست و ششم تیرماه سال گشت تأسیس شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹، بیان داشت: به اعضا محترم این نهاد انقلابی و همه همکارانشان در سراسر کشور و به‌خصوص استان البرز خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنم. همان‌طور که می‌دانید طبق اصل‏های ۹۱ تا ۹۹ قانون اساسی، یکی از نهادهای سیاسی جمهوری اسلامی که شرایط عضویت، تعداد افراد، وظائف و مسئولیت‌های آن بیان‌شده، شورای نگهبان است.

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: درشان این جایگاه به‌خصوص فقها بزرگوار آن، فقط به این کلام امام (ره) اشاره می‌کنم که فرمودند: «من به این آقایان هشدار می‏دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است» بعد می‌بینیم که در داخل و خارج در زمان‌های حساس گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و افراد اقدام به تضعیف و تنزل جایگاه شورا می‌کنند. چون می‌دانند نقش دژبان را دارد؛ و سعی دارد نگذارد افراد نفوذی وارد نهادها و دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم گیر نظام شوند.

حسینی همدانی بابیان اینکه گاهی می‌گویند که اصول مربوط به نظارت شورای نگهبان در قانون اساسی، اصولی غیر دموکراتیک است و با این بیان به دنبال محدود کردن نقش نظارتی‏ شورا هستند، گفت: حتی گاهی می‌گویند باید نظارت استصوابی برداشته شود و نظارت استطلاعی باشد. این نظارت یعنی ناظر موظف است تنها از وضعیتی که مجریان انجام می‏دهند، اطلاع پیدا کند بدون آن‏که بتواند اقدامی در نحوه اجرا، تأیید یا رد داشته باشد. خوب مردم هم همین وظیفه رادارند پس چه فرقی هست بین نظارت مردم و نظارت شورا؟ هردو می‌توانند نگاه کنند و خبر بدهند که فلان جا فلان اتفاق افتاد. دیگر اقدامی ندارند. این آقایان میگویند شورای نگهبان هم همین است. بیاید نظارت کند و بگوید در فلان جا فلان اتفاق افتاده است. این یعنی کشک. این نظارت به‌دردبخوری نیست. این حرف یعنی بی‌فایده بودن نقش شورا.

وی در ادامه یادآور شد: جالب است همین آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند و خیلی هاشان واداده غرب و بیگانگان هستند نگاهی به قوانین اساسی کشورهای دیگر نکرده‌اند تا ببینند همه کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته دنیا از آمریکا و اروپا و حتی آفریقا (البته غیر از کشورهایی که فرق صندوق انتخابات با صندوق میوه را نمی‌فهمند) همگی نهادی که قوانین عادی را کنترل کند و مفسر قانون اساسی‌شان و ناظر بر انتخابات باشد که گاهی اختیاراتی بیشتر از شورای نگهبان هم دارند، دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه تضعیف شورای نگهبان از اهداف اصلی و زیر بنائی اداره‏کنندگان جنگ روانی علیه ملت ایران است، تأکید کرد: منصفانه باید همه شرایط را دید و آن اینکه ممکن است گاهی به نحوه عملکرد شورا با تمام رفعت جایگاهی که دارد انتقاداتی باشد همان‌طور که حضرت آقا اخیراً فرمودند: حالا بنده ممکن است با بعضی از این نظرات شورای محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‏ی دینی عمل می‏کند، بر طبق قانون عمل می‏کند. این به ما یاد می‌دهد که می‌توانید در چهارچوب قانون انتقادات و پیشنهاداتتان را برای بهتر شدن کار بدهید. آن‌ها هم استقبال می‌کنند. این‌طور نیست که استقبال نکنند؛ اما باید توجه داشت وقتی تصمیمی طبق قانون گرفته شد همه حتی مخالفان هم باید پای بند به قانون باشند.

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ربطی به فشار قدرت‌های بیگانه بر ایران نداشت

حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه بیست و هفتم تیرماه سال ۱۳۶۷ ایران رسماً قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت را پذیرفت و بعدازآن حرف‌ها و تحلیل‌های مختلفی صورت گرفت که باید به‌دقت بررسی کرد تا نتوانند تحریف و جعل در تاریخ کشور و دوران دفاع انجام دهند، گفت: پذیرش قطعنامه علل مختلفی داشت اما هیچ‌کدام مربوط به فشار قدرت‌های بیگانه بر ایران و مجبور به تسلیم کردن ملت ایران نبوده و اگر کسی این را بگوید که چون آمریکا به ایران فشار آورد، ایران پذیرفت، این دروغ است.

وی در ادامه افزود: مثلاً گفتند ایران دیگر نیرو و توان نظامی نداشته ناچار شده پذیرفته؛ یعنی هیچ‌کس دیگر نمی‌رفت به جنگ، پادگان‌ها خالی‌شده بود ناچار شدند بپذیرند. این دروغ است. همین تحلیل غلط باعث شد بعد پذیرش فکر کنند می‌توانند کار را تمام کنند و از جنوب و غرب دوباره حمله کردند اما در عملیات غدیر در جنوب و مرصاد در غرب قدرت جمهوری اسلامی به رخ دنیا کشیده شد که این‌طور نیست که ضعیف شده باشد به این معنا.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز تصریح کرد: وقتی عراق درصحنه‌های مختلفِ جنگ توان مقابله با ایران را نداشت و دائماً شکست می‌خورد عقبه صدام و کشورهای حامی کارسازی کردند تا سازمان ملل قطعنامه صادر کرد؛ اما قصدشان اعلام شکست و برگشتن به مرزها و امثال این نبود بلکه فقط می‌خواستند آتش‌بس کنند و در همانجائی که بودند بمانند. لذا از صدور تا پذیرش یک سال طول کشید تا معلوم شود که قطعنامه به خاطر نجات عراق از فشار شدید رزمندگان اسلام صادر شده است. پس این‌که گفته شود که امام به خاطر اینکه آمریکا مستقیم وارد جنگ با ایران نشود قطعنامه را پذیرفت غلط است. مگر آمریکا وارد نشده بود؟ ده‌ها مورد مستند است که ورود داشته. خیر این‌ها نیست.

حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: آقا فرمودند: امام ایستادگی کرد. قطعنامه را هم که امام قبول کرد، به خاطر این فشارها نبود. قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روز امور اقتصادی کشور، مقابل روی او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‏کشد و نمی‏تواند جنگ را بااین‌همه هزینه ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. آن‌یک مسأله داخلی بود. پذیرش قطعنامه نه از سر ترس که از روی تدبیر و عقلانیت بود. (امر داخلی بود. مشکلات اقتصادی و داخلی بود. نه اینکه فشار آمریکا باعث شده که چنین کاری شده باشد. یا در جنگ توان مبارزه به آن معنا را نداشته.)

ایران قدرتمندتر و باصلابت‌تر از دیروز است

حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: این هم جالب است که حالا در این دوره یک عده‌ای ۸ سال تلاش کردند بگویند وضعیت کشور مثل روزهای پایانی جنگ است و باید به خاطر شرایط عقب نشست درحالی‌که امروز ایران قدرتمندتر و باصلابت‌تر از دیروز است لذا اگر دشمن کج‌خیال مسیر غلطی را انتخاب کند مسلم بداند در گام دوم انقلاب ضرباتی سهمگین‌تر و کوبنده‌تر از قبل از مردم ایران بخصوص جوانان در عرصه‌های مختلف و نه‌فقط نظامی نوش جان خواهد کرد.

 

چهره شهر را عوض کنید / هر کس بر در خانه‌اش پرچم شادی بزند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی، بابیان اینکه روزهای مهم این ماه را به هر مقدار و روش که می‌توانید پاسداری کنید، گفت: مساله امامت و ولایت، مباهله، نزول آیات سوره هل اتی و غدیر؛ که البته با قید حیات توضیح خواهم داد اما شما این جشن‌ها را مهم بدانید اطعام غدیر را توسعه دهید.

حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه چهره شهر را عوض کنید، گفت: هر کس بر در خانه‌اش پرچم شادی بزند. اعلام کنید. این‌ها که دیگر ربطی به مسئولین و کم‌کاری آن‌ها ندارد این‌ها اعتقادات ماست. این‌ها را بزرگ بشمارید. نمی‌بینید که با چه ترفندهایی همین‌ها را از دست عده‌ای گرفتند و سگ بازی را جایش گذاشتند؟! هر یک مورد که به این موارد خلاف اضافه شود کم‌کاری بنده و شماست و پیش خدا مسئولیم.

وی ادامه داد: دارند آرام و خزنده به نمادهای ارزشی ما دست‌درازی می‌کنند. به چفیه و امثال این‌ها. به اصناف و نیروی انتظامی استان هشدار می‌دهم اگر جلوی تولید و توزیع بعضی اقلام را که قصد دارند با شیطنت وارد بازار کنند نگیرید شخصاً ورود خواهم کرد و جلویش را خواهم گرفت.

در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشید / نگذارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری در تذکری به اعضای جدید شورای شهر یادآور شدند: همان‌طور که در جلسه‌ای که با دوستان داشتم عرض کردم، در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشید و از شاخص‌ها کوتاه نیایید و نگذارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند. گاهی صحبت‌هایی شنیده می‌شود که خوب نیست. خودتان با تصمیم خودتان، انتخاب کنید و بعد حمایت کنید و از او کار بخواهید. بنده هم همان‌طور که گفتم این نوبت به‌دقت رصد و مطالبه حقوق مردم را می‌کنم و گروه‌های مطالبه گر را هم تشویق به این کار می‌کنم تا زودتر عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

دستگاه‌های نظارتی دقت بیشتری داشته باشند

حسینی همدانی بابیان اینکه در این ماه اخیر هم حرکات مشکوک و بده بستان‌های زیادی صورت می‌گیرد چون شهر و استان در حال تبدیل و تحول و دستگاه‌ها و نیروها و دولت در حال تغییر است، گفت: دستگاه‌های نظارتی دقت بیشتری داشته باشند مثل حراج معدن که دادستان محترم کشور جلویش را گرفت که البته در کرج زودتر اقدام شده بود. بعض تغییر کاربری‌ها که دارد در شهرک‌ها انجام می‌شود محل سؤال شده که باید با دقت بررسی شود.

به اسم گردشگری و بدون نظارت و پیوست فرهنگی بافت روستایی را از بین بردند

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه مسئله گردشگری را هم باید اهمیت داد، گفت: متأسفانه به اسم گردشگری و تبدیل روستاها به محل گردشگری بدون نظارت و بدون پیوست فرهنگی بافت روستایی را از بین بردند. اخلاق اجتماعی را در آن مناطق از بین بردند. گذشته از اینکه به باغات و منطقه ازنظر منظره‌ای آسیب زدند، اخلاق را هم در آنجا از بین بردند. وقتی کاری بدون پیوست صورت گیرد معایبش زیاد خواهد بود. خیلی‌ها و خیلی از روستایی‌ها شکایت دارند از قصه گردشگری. بازنگری جدی نسبت به این موضوع داشته باشید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول