اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

استمداد آیت الله فرحانی از شورای عالی امنیت ملی برای بی‌آبی خوزستان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:با اقای سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ، تمامی مطالبات مردم خوزستان در حوزه منابع آبی خصوصا شرایط نگران کننده پایین دست کرخه را به ایشان منعکس کردم و خواهان چاره جویی فوری شدم.

استمداد آیت الله فرحانی از شورای عالی امنیت ملی برای بی‌آبی خوزستان


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از دریافت گزارش های مبسوط از وضعیت تالاب هورالعظیم و میزان آب رها شده از سد کرخه تا امروز جمعه ارسال شد ، علیرغم رهاسازی آب از سدکرخه اما بدلیل خشکی کامل رودخانه در مناطق پایین دست خصوصا محدوده شهرهای بستان و رفیع ، هنوز بستر کرخه نور و نیسان آبگیری نشده و این امر مستلزم استمرار رهاسازی آب تا بهبود شرایط در پایین دست و وصول آب به هورالعظیم است.

وی افزود : مسئولان محترم باید توجه کنند که مطالبه اصلی ما تامین حقابه هورالعظیم بویژه میزان حداقلی مصوب شورای مدیریت بحران استان خوزستان است که تا الان محقق نشده و برای این امر می توان با رهاسازی حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب از سد سیمره که از حوضه آبریز کرخه آبگیری شده و در حال حاضر تا ۷۰ درصد ذخیره ابی دارد ، حقابه حداقلی هورالعظیم و حتی کشاورزی و شرب پایین دست خصوصا حمیدیه،  دشت ازادگان،  هویزه ، رفیع و بستان را تامین کرد.

 فرحانی خاطر نشان ساخت: پس از دریافت گزارش های میدانی در تماس با اقای سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ، تمامی مطالبات مردم خوزستان در حوزه منابع آبی خصوصا شرایط نگران کننده پایین دست کرخه را به ایشان منعکس کردم و خواهان چاره جویی فوری برای کاهش ابعاد این بحران که ناشی از اجرای طرح های انتقال اب و استمرار صنعت مخرب سدسازی بوده ، شدم و مقرر شد فردا،  مراتب در دبیرخانه شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت : برخی مدیران با طرح موارد فرعی همچون پرداخت خسارت که حق کشاورزان و دامداران خوزستانی است نباید اصل مطالبه مردم که تامین حقابه هورالعظیم ، کشاورزی و شرب است ، را به حاشیه برانند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول