اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دختر ووشوکار قم قهرمان ایران شد

دختر ووشوکار استان قم با شکست تمامی حریفان و با شایستگی به مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های شکوری این رشته و انتخابی تیم ملی دست یافت.

دختر ووشوکار قم قهرمان ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم منتخب دختران نوجوان و ‏جوان ووشو استان قم به سرپرستی کبری محرابی متشکل از دو سانداکار در بخش مبارزه  و چهار تالوکار در قسمت فرم با حریفان شرکت کننده در مسابقات کشوری این رشته و انتخابی تیم ملی برای کسب رتبه‌های برتر و سهمیه تیم ملی به رقابت پرداخت.

این دوره از مسابقات طبق برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو به میزبانی تهران به انجام رسید و تیم منتخب ووشو استان قم بعد از مسابقات انتخابی با ترکیب سوگند محمدی ‏در وزن ۴۸ کیلوگرم، ریحانه سلمان‌پور در وزن ۵۲ کیلوگرم در بخش ساندا و در قسمت تالو با ترکیب مائده جلالی، بهاره طلوعی، هلیا افراز و ‏یگانه شفایی به مصاف حریفان رفت.

این تیم که دو ماه زیر نظر فاطمه سلیمانی سرمربی ساندا و بتول‌السادات رفیعی‌پور ‏سرمربی تالو تمرین کرده بود، در نهایت با درخشش سوگند محمدی سانداکار وزن منهای ۴۸ کیلوگرم یک نشان طلای با ارزش از این رقابت‌ها کسب کرد تا در سال ۱۴۰۰ به نخستین موفقیت بزرگ و ارزنده کشوری این رشته دست یابد.

رقابت‌های بخش ساندا در اوزان منهای ۴۸ و ۵۲ کیلوگرم به انجام رسید و سوگند محمدی نماینده ووشو قم به مربیگری فاطمه سلیمانی در دیدار فینال به مصاف فاطیما محمدی از مازندران رفت و با شکست وی عنوان نخست را کسب کرد، ضمن اینکه مقام سوم مشترک به حدیث محمدی از تهران و مهشید میرابراهیم از چهارمحال و بختیاری رسید.

پس از مشخص شدن نتایج بخش انفرادی هر دو بخش تالو و ساندا، رتبه‌بندی تیم‌ها اعلام شد که بر این اساس تیم هیات ووشو استان قم با تک نشان طلای سوگند محمدی بعد از تیم‌های هیات ووشو تهران، اصفهان و البرز در جایگاه چهارم ایران به کار خود در این دوره از مسابقات پایان داد.

سوگند محمدی نشان طلای پیکارهای سال ۱۴۰۰ ووشو دختران ایران را در حالی به دست آورد که سال گذشته ریحانه سلمان‌پور ووشوکار نوجوان استان قم توانسته بود با نمایش مبارزه‌ای زیبا به مقام سوم کشور دست یافت و مجوز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کرد اما اردوی تیم ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول