اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عملی شدن شفافیت با اجرای شهرداری الکترونیک

منتخب شورای ششم گفت: با استفاده از هوشمندسازی باید شفافیت را گام به گام جلو برد و در محدوده‌های زمانی پیوسته، شفاف‌سازی را افزایش داد.

عملی شدن شفافیت با اجرای شهرداری الکترونیک

مهدی نصیری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به تخصص خود در زمینه هوش مصنوعی و سابقه همکاری با دستگاه ها و سازمان های مختلف در این زمینه از جمله انجام یک پروژه سه ساله با شهرداری مشهد، همکاری با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز، مشاور فناوری اطلاعات در مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، شفافیت را یک اصل مهم برشمرد و گفت: یکی از مزیتهایی استفاده از هوشمندسازی، مزیت شفافیت است که کاملا مشخص می‌شود چه اتفاقاتی افتاده، چه زمانی افتاده، چه کسی انجام داده، آیا این بر اساس فرآیند انجام شده یا خیر و اگر تخلفی صورت گرفته، چه کسی انجام داده است.

وی ادامه داد: در مسئله استفاده از فناوری هوشمندسازی، مقوله شفافیت با جزئیاتش وجود خواهد داشت و البته شفافیت هم مزایای خاص خودش را دارد، هم اعتماد مردم را خواهیم داشت و هم اینکه اتفاقات ناگواری مثل رشوه و فساد به حداقل خواهد رسید.

 نصیری بیان کرد: نوع اجرا و نوع استفاده از این ابزار هم مهم است که شفافیت واقعا اتفاق بیفتد، چراکه بعضی مواقع شفافیتهایی را می‌خواهیم انجام شود اما به خاطر نوع چیدمان و طراحی، رخ نمی‌دهد.

منتخب شورای شیراز افزود: یکی از مسائلی که خیلی اهمیت دارد، مقوله شهرداری الکترونیک است که ما با استفاده از این حوزه بتوانیم ارتباطاتی که باعث عدم شفافیت می‌شود را به حداقل برسانیم و البته کار سخت و زمان بری است.

وی گفت: ما باید طرح را گام به گام اجرا کنیم و همزمان خروجی آن را ببینیم زیرا دو مسئله وجود دارد؛ یکی اینکه در آن واحد نمی‌شود این پروژه را کامل انجام داد و نکته دیگر که شاید بعضی از سازمان ها  نتوانسته اند شفافیت را انجام دهند به این دلیل بوده که قصد داشتند بعد از تکمیل سیستم ارائه دهند، نه اینکه نخواسته اند.

نصیری به شیوه اجرای شفافیت در اداره شهر اشاره کرد و گفت: من معتقدم ما فاز به فاز باید سیستم را طراحی کنیم و فاز به فاز که پیاده می‌شود، اجرایی شود و شفافیت گام به گام جلو رود بنابراین طی یک روند ما در زمانهای پیوسته مثلا ۳ ماهه، ۶ ماهه و یک‌ساله، بتوانیم گام به گام پیش برویم و شفاف سازی را افزایش دهیم.

او در ادامه از اولویتهای شورای ششم گفت و اظهار داشت: اولین و مهمترین کار شورای ششم انتخاب شهردار است که یکی از ویژگی‌های شهردار این است که بتواند در زمینه هوشمندسازی و ایجاد بسترهای فناوری اطلاعات، اقدام کند؛ یکی هزینه ها را کاهش دهد، دوم اینکه بتواند درآمد را در سطح شهر افزایش بدهد و ما درآمدهای پایداری بتوانیم در این زمینه داشته باشیم.

نصیری افزود: با تشکیل کمیسیون هوشمندسازی در شورا، بسترهایی آماده شده که ما بتوانیم بر اساس یک نقشه راه خوب و مناسب کار را جلو ببریم و مزیتهای آن هم در رابطه با مدیریت شهری است یعنی استفاده از فناوری نوین، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در مدیریت شهری و خدمات شهری که بتواند به کارهایی که ما دنبالش هستیم، یعنی کاهش فساد، برقراری عدالت بین شهروندان تا حد ممکن، ایجاد درآمدهای پایداری و مسائلی از این قبیل، کمک کند.

منتخب شورای شیراز در مورد شیوه اجرای این برنامه ها نیز گفت: اولویت این است که عمده این کار با کمک سرمایه گذار انجام شود و شهرداری هزینه زیادی نکند زیرا واقعیت این است که پولی ندارد و اگر در این زمینه شهرداری بخواهد سرمایه گذاری کند به خاطر اولویت بندی که در کارها دارد پروژه ها زیاد طول خواهد کشید پس ما باید تلاش کنیم با کمک سرمایه گذار حالا در قالب قراردادهایی مثل bolt یا bot کارها انجام شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول