اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

روند صعودی مبتلایان به کرونا در آمریکا/ افزایش 2 برابری مبتلایان جدید

نتایج یک بررس نشان می‌دهد، موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا پس از ماه‌ها کاهش، دوباره رو به افزایش است و این کشور طی سه هفته اخیر با رشد دو برابری مبتلایان جدید مواجه بوده است.

روند صعودی مبتلایان به کرونا در آمریکا/ افزایش 2 برابری مبتلایان جدید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسوشیتدپرس، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا پس از ماه‌ها کاهش، دوباره رو به افزایش است.

به گفته کارشناسان بهداشتی، شمار روزانه موارد جدید در سه هفته گذشته دو برابر شده که از دلایل اصلی آن می توان به سرعت شیوع گونه دلتای ویروس کرونا، عقب ماندن در واکسیناسیون، و تجمعات روز استقلال آمریکا در چهارم ژانویه اشاره کرد.

طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، عفونت‌های تایید شده روزانه در این کشور  به طور متوسط ​​به حدود ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافته، در حالی که در ۲۳ ژوئن شمار مبتلایان جدید حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفربوده است و به جز دو ایالت - ماین و داکوتای جنوبی - گزارش دادند که تعداد مبتلایان جدید طی دو هفته گذشته افزایش یافته است.

بیل پودرلی، مدیر بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: «مطمئنا تصادفی نیست که ما دقیقا چنین چیزی را در زمانی می‌بینیم که انتظار داشتیم بعد از تعطیلات چهارم ژانویه رخ دهد».

در همین زمان، مردم مناطقی از آمریکا همچنان مخالف دریافت واکسن کرونا هستند، در حالی که نسخه جهش یافته بسیار واگیردار ویروس کرونا که برای اولین بار در هند شناسایی شد، سهم بیشتری از عفونت‌ها را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول