اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی

در اینکه امروزه بسیاری از کشاورزان به‌دلیل سوءمدیریت مسئولان و نبود برنامه‎های تخصصی برای گسترش بازارهای داخلی و خارجی با مشکلات زیادی در زمینه عرضه محصولات کشاورزی خود رو‎به‎رو هستند، شکی نیست. اما آیا برای این مشکل، راه‏حلی وجود دارد؟ کشاورزان برای فروش حجم بالای محصولات خود و پیدا کردن مشتری چه‌کار باید بکنند؟

بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی

مدتی است که موضوع بازاریابی اینترنتی در جهان و کشور ما نیز مطرح شده است و توانسته رضایت کشاورزان زیادی را به خود جلب کند. به‎خصوص اینکه ایران عزیز ما از نظر اقلیمی و کیفیت خاک و آب‎وهوا یکی از بهترین کشورها محسوب می‎شود و با وجود همه کمبودها و عدم نظارت‎ها توانسته در زمینه صادرات زعفران و سیب رتبه جهانی کسب کند.

اما بازاریابی اینترنتی دقیقاً چه کمکی می‌تواند بکند؟ اگر شما به‎عنوان یک کشاورز به‌دلیل مشکلاتی مانند همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش یک‌باره نرخ تورم و ارز، تحریم و کاهش صادرات، کاهش درآمد و در نتیجه قدرت خرید مردم دیگر امیدی به رونق بازار فروش سنتی خود ندارید، بهترین راه‎حل شما بازاریابی اینترنتی است. برای شروع فقط کافی است به یکی از وب‌سایت‎هایی که در زمینه ثبت آگهی محصولات کشاورزی فعالیت می‎کنند مراجعه کنید و مشخصات محصول خود را ارائه دهید تا مشتریان از طریق فضای اینترنت با شما آشنا شوند. پیشنهاد می‎کنیم به وب‎سایتی مراجعه کنید که بازدیدکنندگان بیشتری دارد تا بدین شکل مشتریان بیشتری به سراغ شما بیایند.

با مزایای بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی بیشتر آشنا شوید

با وجود تمام مشکلاتی‎ که هر ساله کشاورزان ما در زمینه فروش محصولات خود با آن رو‎به‎رو هستند، هنوز وزارت کشاورزی بستر مناسبی به منظور خرید تضمینی محصولات کشاورزی فراهم نکرده است و به جای خرید مستقیم و نظارت‌شده از کشاورزان، بخش زیادی از بازار سنتی را به دلالان سپرده است. سودجویانی که به نوعی کشاورزان را مجبور می‎کنند تا به حداقل قیمت، محصول خود را به آن‌ها بفروشند.

بنابراین ممکن است کشاورز یا باغدار حتی از پس تامین هزینه‎های اولیه خود مانند حقوق کارگر، بسته‎بندی محصولات و نگهداری از درختان برنیاید. شاید به ‏همین ‎دلیل است که اخیرا گروهی از باغداران امحا یا عدم برداشت محصولات مازاد خود را به عرضه آن‎ها در بازار ترجیح داده‏اند، در حالی ‎که یکی از دلایل عمده افزایش قیمت میوه در بازار فعلی، کمبود عرضه است!

تنها راه‎حل باقی‌مانده برای شما کشاورزان عزیز این است که خودتان دست به‌کار شوید و به کمک پلتفرم‌های آنلاین برای محصولات خود بازاریابی اینترنتی کنید. یعنی محصول خود را به مشتری واقعی بفروشید، نه دلال یا واسطه! مشتری واقعی کسی است که مستقیم محصول را به قیمتی توافقی و مناسب خریداری می‎کند و حتی قابلیت آن را دارد که به‏صورت خصوصی برای صادرات محصولات کشاورزی اقدام کند. در شرایط کنونی، به‌دلیل تحریم‎ها و بسته بودن کانال مالی بین ایران و کشورهای دیگر، خیلی نمی‎توان از دولت انتظار فعال بودن در زمینه صادرات را داشت. از دیگر مزایای بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

رسیدن به یک درآمد پایدار و قابل توجه به واسطه فروش مستقیم و حذف دلالان
پیشرفت در زمینه فروش محصولات کشاورزی (به‌دلیل مواجهه با مشتریان واقعی)، بدون نیاز به صرف هزینه‏های اضافی و فقط با ثبت آگهی
کسب تجارب بیشتر (به‌دلیل فروش مستقیم) در زمینه شناسایی ظرفیت نیازهای بازار داخلی و خارجی به منظور افزایش سهم عرضه و فروش محصول خود در هر دو بازار
فراهم شدن امکان آگاه کردن مشتریان واقعی از برند محصولات کشاورزی خود و حفظ ادامه همکاری با آن‌ها
کمک مضاعف به مشتریان واقعی زیرا از این به بعد می‎توانند محصولات موردنظر خود را در نبود دلالان با قیمتی منطقی تهیه کنند.
فراهم شدن زمینه بررسی آمار فروش ماهانه و سالانه محصولات، به منظور تغییر یا بهبود راهکارهای به‌کار گرفته‌شده
امکان معرفی دیگر شبکه‌های اجتماعی فعال خود (مانند اینستاگرام یا تلگرام) به مشتریان، در زمان ثبت آگهی اولیه در پلتفرم آنلاین

خوشبختانه چندین سال است که زمینه بازاریابی اینترنتی در کشور ما فراهم شده است و به‌مرور ضعف‎های جزئی آن مانند رقابت اندک، عدم شفافیت و گاهی نوسانات شدید قیمت‎‌های ارائه‌شده، مشکلات حمل‏ونقل محصولات از فروشنده به خریدار و غیره در حال حل شدن هستند. مهم این است که شما از میان چندین پلتفرم آنلاین موجود، موردی را انتخاب کنید که بتواند وضعیت فروش مستقیم شما را توسعه دهد و از بابت درج آگهی‎های مختلف هزینه‎های گزاف دریافت نکند.

معرفی یکی از برترین وب‎سایت‏ها برای بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی

بنابراین با توجه به مزایای ذکر شده، اگر به‎عنوان یک کشاورز یا باغدار قصد ثبت آگهی رایگان برای بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی یا گلخانه‌ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما وب‎سایت دهقان مارکت است. ممکن است این ابهام در ذهن شما شکل بگیرد که چرا این وب‎سایت هیچ هزینه‎ای در قبال ثبت آگهی و کمک به بازاریابی اینترنتی دریافت نمی‏کند؟ در پاسخ باید بدانید که هدف اصلی تیم دهقان مارکت فقط اتصال بدون واسطه کشاورز به مصرف‌کننده واقعی است و در اصل با این نیت خیرخواهانه راه‏اندازی شده است!

 

البته پلتفرم دهقان مارکت علاوه‏ بر اینکه امکان ثبت آگهی برای ‏فروش انواع محصولات کشاورزی را فراهم می‏کند، یک فضای عالی برای معرفی کسب‌وکارهای نوپا در زمینه کشاورزی هم هست. از دیگر دلایل برتری آن نسبت به سایر پلتفرم‎های آنلاین بازاریابی اینترنتی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

از آنجایی ‎که کشاورز به‎عنوان فروشنده موظف است که قیمت موردنظر خود را در هنگام ثبت آگهی درج کند، امکان مقایسه قیمت برای فروشندگان دیگر همان محصول و خریداران از سراسر کشور فراهم می‎شود. بدین شکل می‏توانند با مناسب‎ترین قیمت محصول خود را عرضه یا دریافت کنند. 
دهقان مارکت می‏تواند در صورت تمایل، خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی را به‎صورت مستقیم به یکدیگر معرفی کند.
پیش‎فرض دسته‎بندی محصولات در وب‎سایت دهقان مارکت بر اساس تقسیم‌بندی جهاد کشاورزی است و این مزیت مطمئنا کمک می‎کند تا محصول موردنظر خود را راحت‎تر و بدون اتلاف وقت پیدا کنید.
علاوه ‎بر عرضه مستقیم، امکان درج آگهی برای پیش‎فروش محصولات باغی و زراعی نیز فراهم است.
دهقان مارکت فقط مختص بازاریابی برای خرده‎فروشی نیست، بلکه اگر قصد فروش عمده یا حتی عرضه محصول باکیفیت خود به منظور صادرات را دارید نیز می‎تواند به شما کمک کند.

احتمالا هنگام مراجعه به وب‏سایت‏های بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی کمی سردرگم می‎شوید و نمی‏دانید از بین هزاران محصول ثبت‌شده چگونه محصول موردنظر خود را بیابید. خوشبختانه دهقان مارکت برای حل این مشکل شما، امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس قیمت، استان یا شهرستان را فراهم کرده است.

پشتیبانی قوی دهقان مارکت با شماره تماس 09124950013 آماده پاسخگویی به سوالات شما کشاورزان و باغداران یا حتی خریداران عزیز در زمینه‌های مختلف است. در صورت تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید به آدرس تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت عالی را برای خرید و فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی و باغی به قیمتی واقعی و منطقی از دست ندهید!

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول