اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

درمان بیش از ۱۶ هزار معتاد در گلستان/ اعطای تسهیلات به کارفرمایان افراد معلول

مدیرکل بهزیستی گلستان از درمان بیش از ۱۶ هزار معتاد در این استان طی یک سال خبر داد.

درمان بیش از ۱۶ هزار معتاد در گلستان/ اعطای تسهیلات به کارفرمایان افراد معلول

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمهدی حسینی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: ۱۱۴ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در استان فعالیت می‌کند که در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۹ درمان سوء مصرف مواد مخدر انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته مرکز جامع ترک اعتیاد در استان افتتاح شد که رویکرد سازمان به این است اگر قرار است معتادی را ترک‌دهد با توجه به تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، پزشکی و حمایت‌های لازم انجام شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: ۶ مرکز آموزش شغلی در این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر افتتاح شد که هدف این است فرد معتاد پس از ترک حتما به شغل قبلی بازگردند و یا شغل جدید برای آنها ایجاد شود.

 

حسینی گفت: یکی از اقدامات توانمندسازی افراد تحت پوشش در بخش مشارکت‌های مردمی است که با حمایت‌های لازم مسکن برای افراد دارای معلول تامین می‌شود.

وی گفت: برای سال جاری در انتظار تعیین سهمیه برای استان هستیم تا تسهیلات لازم تخصیص داده شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: یکی از مشکلات افراد تحت پوشش بخصوص افراد دارای دو معلول نداشتن زمین برای ارائه تسهیلات و ساخت مسکن است که از مدیران تصمیم‌گیر انتظار داریم این مشکل را با راهکارهای کاربردی حل کنند.

حسینی گفت: ۳۹۱ میلیارد ریال برای اشتغال معلولان و جامعه تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: هر کارفرما که افراد معلول تحت پوشش بهزیستی را در مشاغل بکارگیری کنند ۵۰ میلیون وام کم بهره بلند مدت به کارفرما پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد بیمه فرد معلول نیز تا پایان سال فعالیت از سوی سازمان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنسان کرد: افرادی که برای معلولان اشتغال ایجاد می‌کنند به تناسب درصد معلولیت جبران کارایی را به کارفرما پرداخت می کنیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اورژانس اجتماعی یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی است که مردم از طریق شماره ۱۲۳ با این مرکز در ارتباط هستند.

وی اضافه کرد: این واحد کاملا عملیاتی است و در حادثه اقدام به خودکشی اخیر در میدان شهرداری، نقش اصلی عملیاتی و پیشگیری از خودکشی این فرد توسط نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی گلستان انجام شد که متاسفانه خیلی کم دیده شدند.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: ۲۳۶ کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست در مراکز ما نگهداری می‌شوند و ۳۵۰ کودک با شرایط خاص سرپرستی نیز در کنار خانواده‌های خود و تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

حسینی گفت: سرپرستی ۱۷ کودک از ابتدای سال تاکنون به زوج‌های دارای شرایط نگهداری واگذار شد.

وی اضافه کرد: یکی از نکاتی که زوج‌های جوان باید به آن دقت کنند، بهزیستی مسوول فرزندآوری برای زوج‌های نابارور نیست بلکه بهزیستی تلاش دارد سرپرستی کودکان بی‌سرپرست به افرادی واگذار شود که بهترین شرایط سرپرستی را داشته باشد و در این راستا بر اساس قوانین و با دقت بالا عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول