اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خبر خوش بهزیستی گلستان به «مددجویان» و «معلولان» تحت پوشش

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان از ارائه تسهیلات بلاعوض ۱۴۰ میلیون تومانی برای ساخت خانه به خانواده‌های دارای دو معلول تحت پوشش این سازمان خبر داد.

خبر خوش بهزیستی گلستان به «مددجویان» و «معلولان» تحت پوشش

فرشته کابوسی صبح امروز در خصوص اشتغال و مسکن مددجویان بهزیستی استان گلستان گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سازمان بهزیستی استان گلستان به خانوده‌های تحت پوشش بهزیستی که دارای دو معلول هستند تسهیلات بلاعوض ۱۴۰ میلیون تومانی برای ساخت خانه پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: افرادی که در سازمان بهزیستی استان گلستان پرونده دارند و تحت پوشش این سازمان هستند اگر در زمینه اشتغال‌شان در کارگاه‌ها، مراکز و کارگاه‌های خصوصی مشغول به کار باشند می‌توانند از تسهیلات این سازمان استفاده کنند.

* بیمه مددجویان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان ابراز کرد: مددجویان بهزیستی گلستان می‌توانند به صورت خوداشتغالی و یا به صورت خویش کارفرمایی مشغول به کار شوند و ما به این افراد تسهیلات ارائه خواهیم داد و همچنین می‌توانیم بیمه آنها را پرداخت کنیم.

کابوسی خاطرنشان کرد: در گذشته سازمان بهزیستی گلستان به مدت پنج سال بیمه معلولان تحت پوشش بهزیستی را پرداخت می‌کرد اما اکنون این قانون برداشته شد و تا زمانی که فرد در کارگاه مشغول به کار است بیمه‌اش توسط سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص مسکن معلولان اظهار کرد: خانواده‌هایی که دارای دو عضو معلول باشند و دارای زمینی در شهر باشند تسهیلاتی بلاعوض بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان و همچنین تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به این افراد اعطا می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان اذعان کرد: در گذشته به خانواده‌هایی که دو معلول در خانه داشتند تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ارائه داده می‌شد که خوشبختانه این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

*ارائه تسهیلات بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی دارای یک معلول

کابوسی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ای دارای دو معلول در روستا ساکن باشند و این خانواده تحت پوشش بهزیستی گلستان باشند نیز تسهیلاتی بالغ بر ۸۵ میلیون تومان برای ساخت خانه به آنها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌های دارای یک معلول باشند در سال گذشته تسهیلات بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به آنها پرداخت می‌شد اما امسال این تسهیلات به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول