اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

با وجود تأیید عوارض فایزر در کنار بررسی مرگ‌های مشکوک؛ آمریکا درباره تأیید کامل فایزر تصمیم‌گیری می‌کند

سازمان غذاو داوری آمریکا در حالی تصویب واکسن شرکت فایزر را بررسی می‌کند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و آژانس دارویی اروپا ارتباط برخی از عوارض ماند التهاب قلبی را با واکسن توسعه داده تأیید کرده‌اند و برخی از موارد مرگ و میر مرتبط با تزریق واکسن نیز در حال بررسی است.

با وجود تأیید عوارض فایزر در کنار بررسی مرگ‌های مشکوک؛  آمریکا درباره تأیید کامل فایزر تصمیم‌گیری می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد تصویب کامل واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزر تا ژانویه ۲۰۲۲ تصمیم خواهد گرفت.

براین اساس، تاریخ هدف سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای تصمیم گیری در مورد تأیید کامل واکسن کووید ۱۹ فایزر برای سنین ۱۶ سال به بالا ژانویه ۲۰۲۲ است.

تأیید کامل به جای دو ماه مورد نیاز برای مجوز استفاده اضطراری، حداقل به شش ماه پیگیری داده‌ها نیاز دارد؛ در صورت تأیید، واکسن فایزر/ بیون‌تک اولین واکسن کاملاً تأییدشده ویروس کرونا در آمریکا خواهد بود.

متخصصان بهداشت امیدوارند که تصویب کامل باعث افزایش  تمایل به واکسیناسیون شود تا با تزریق روزانه صدها دز از واکسن اپیدمی کرونا کنترل شود. بنابراین سازمان غذا و داروی ایالات متحده حداکثر در اوایل سال آینده در مورد تأیید کامل واکسن  فایزر برای افراد ۱۶ ساله و بالاتر تصمیم خواهد گرفت.

در حال حاضر، تزریق دو دز فقط برای استفاده اضطراری در آمریکایی‌های ۱۲ سال به بالا مجاز است. با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا اولویت بررسی را به برنامه فایزر/بیون‌تک اعطا کرد، به این معنی که تمام توجه و منابع کلی به منظور بررسی داده‌ها در مورد واکسن است.

از آنجا که واکسن فایزر در حال حاضر برای استفاده اضطراری تأیید شده است، با وجود داده‌هایی که آن را ایمن و موثر نشان می‌دهد، هنوز تا حدودی تجربی در نظر گرفته می‌شود.علاوه بر این، مجوز استفاده اضطراری به داده‌های آزمایش بالینی کمتری احتیاج دارد.

این تصمیم همچنین به سازندگان واکسن امکان می‌دهد محصول خود را مستقیماً برای عموم مردم به بازار عرضه کنند؛ سازمان غذاو داوری آمریکا در حالی تصویب واکسن شرکت فایزر را بررسی می‌کند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و آژانس دارویی اروپا ارتباط برخی از عوارض ماند التهاب قلبی را با این واکسن را تأیید کرده‌اند (اینجا بخوانید). همچنین طبق اعلام رسانه‌های آمریکا، برخی از موارد مرگ و میر مرتبط با تزریق واکسن نیز در حال بررسی است. از جمله این موارد مرگ پسری 13ساله در میشیگان  چند روز پس از تزریق واکسن کووید 19 شرکت فایزر است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا در دست بررسی است. خانواده این نوجوان به رسانه‌ها گفته‌اند پسرشان سالم بوده و هیچ بیماری پزشکی زمینه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول