اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت‌نام ۲۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان/وعده جدید برای اتمام مسکن مهر در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ۲۲ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۲۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان/وعده جدید برای اتمام مسکن مهر در استان

۳۵ هزار واحد مسکن مهر در کردستان مدیریت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام ملکی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان کردستان اظهار داشت: ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در استان برای شهرهای زیر ۲۵ هزار و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در کردستان مدیریت شد.

ملکی افزود: با برنامه‌ریزی در شورای مسکن ۷۰۰ مورد مسکن باقی مانده نیز انجام خواهد شد و بزودی پرونده مسکن مهر در استان بسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ با ورود دولت به بخش تولید و تامین مسکن گام‌های خوبی در استان برداشته شده است، پای کار بودن بانک تخصصی و بانک عامل مسکن را یکی از نقاط قوت مسکن دانست.

به گفته معاون عمرانی استاندار کردستان، اگر دولت طرح و برنامه جامعی در زمینه کاهش هزینه تمام شده مسکن دارد در استان متقاضی موثر داریم.

وی افزود: کردستان جزو استان‌هایی است که هیچ مسکن مهری بدون متولی نداشته است.

ملکی با اشاره به بخش تفاهم‌نامه در خصوص استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های نوین در طرح مسکن ملی، حضور اداره استاندارد بر نظارت بر ساخت و سازها را ضروری برشمرد.

وی بر استانداردسازی در مدیریت تولید مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: در آیین‌نامه‌های سیاست کلی ساخت و سازها بر تقویت استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب تاکید شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان سیاست کلی راه و شهرسازی را در راستای احداث مسکن استفاده از مصالح با کیفیت دانست و گفت: متقاضیان مسکن را به دلیل پایین بودن مصالح به سمت استفاده از کالاهای نامرغوب هدایت نکنیم.

وی با اشاره به تامین زمین و ثبت‌نام ۲۲ هزار نفر در این حوزه گفت: ۱۲ هزار نفر برای تامین زمین پول واریز کرده‌اند.

ملکی یادآور شد: بخشی از متقاضیان نتوانستند ثبت‌نام کنند، اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی اجازه ثبت‌نام در استان را فراهم کند می‌توانیم متقاضیان موثر بیشتری پذیرش کنیم.

وی اذعان کرد: در گام نخست برای ۱۲ هزار متقاضی زمین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مشترکا با ستاد اجرایی متولی اجرای آن هستند.

ملکی گفت: امروز در تمام شهرستان‌های استان بجز سنندج، مریوان و کامیاران زمین مورد نیاز تعیین تکلیف و مدیریت شده است.

وی یکی از مشکلات راه وشهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن را مربوط به شهرستان کامیاران دانست و افزود: علیرغم جمعیت و متقاضی موثر، تاکنون یک هزار و ۸۰۰ متقاضی موثر اعلام شده است و برای بیش از ۹۰۰  نفر ( بجز حاشیه روستای دیار) با افزایش محدوده قانونی راهکار مناسبی پیشنهاد وارایه نشده است.

وی به تعاونی‌های صاحب زمین‌های اطراف شهر کامیاران هشدار داد که اجازه الحاق آن زمین‌ها به شهر داده نخواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول