اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اولویت دولت جدید باشد

امام جمعه روداب کرمان با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در سال‌های اخیر اولویت‌دهی به این موضوع را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت جدید دانست و از رئیس جمهور منتخب خواست در این زمینه حتما ورود جدی داشته باشد.

حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اولویت دولت جدید باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی بهروزه به اهمیت ارتباط متقابل بین ائمه جمعه، مردم و مسؤولان اشاره کرد و اظهار داشت: این ارتباط بسیار مهم و مؤثر است؛ مسائل همیشه طرفینی بوده و ائمه جمعه به اندازه توان، وظایف خود را در قبال مردم و مسؤولان در این زمینه انجام داده‌اند.

امام جمعه روداب مشکلات و مسائل اقتصادی و فرهنگی جامعه را مدنظر قرار داد و اظهار کرد: این مشکلات به‌دلیل کم کاری‌هایی از طرف مسؤولان و مردم به‌وجود آمده است که بیشتر سبب ایجاد برخی مشکلات در حوزه مسائل اعتقادی و انگیزشی مربوط است که وظیفه ائمه جمعه در این زمینه فرهنگ‌سازی کوشا است.

استاد حوزه علمیه، توقعات و مراجعات مردم از ائمه جمعه در مسائل اقتصادی را آسیبی در کار ائمه جمعه ارزیابی و تصریح کرد: سیستم ارجاع ائمه جمعه به نهادها و سازمان‌های متولی خوب جا نیفتاده است و فرهنگ‌سازی نشده است و مردم با سیستم ارجاع مخالف هستند و اعتراضاتی دارند.

امام جمعه روداب استان کرمان، تشکیلات شورای سیاست‌گذاری را نیازمند سازمان مستقل نظارتی دانست و ابراز داشت: همچنان که کمی و کاستی‌ها از ائمه جمعه مطالبه می‌شود و در برخی موارد امامت جمعه را به شخص دیگری واگذار می‌کنند، نیاز است که از مسؤولان مرتبط هم خواسته شود و نظارت بر فعالیت‌ها باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از مسؤولان به واقع با ائمه جمعه همکاری و همیاری ندارند، حتی برخی نهادهای حاکمیتی کارشکنی می‌کنند و به توصیه‌های علما و روحانیت و حوزه‌های توجه خاصی ندارند که این آسیب جدی به شمار می‌آید.

این امام جمعه با اشاره به حضورش در میان مردم و اقشار مختلف جامعه در این زمینه به پشتوانه تجربی خود در خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی شود تا هر کس وظیفه خود را به درستی انجام دهد و در مرحله عمل به کمک قرارگاه عبادی سیاسی نماز جمعه بیاید تا مسائل فرهنگی و معیشتی مردم ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل دولت حزب‌اللهی و جوان، درباره انتظارات و توقعات از دولت جدید ابراز داشت: تشکیلات ائمه جمعه و نهاد نماز جمعه انتظارات و توقعاتشان برای دوای دردهای مردم و کشور است؛ انتظار می‌رود باتوجه به مشکلات پیشروی، رئیس جمهور محترم برای نهادهای مردمی یک بودجه قابل توجهی در حل مسائل اقتصادی بگذارد.

وی افزود: باید در سیستم ارجاع هم برای نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و مؤسسات خیریه بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شود که مراجعات مکرر به ائمه جمعه پاسخ داده شود.

امام جمعه روداب کرمان با اشاره به مسائل و مشکلات زیرساختی در شهرها همچون نبود مصلای نماز جمعه مناسب، خانه عالم و دفتر ائمه جمعه گفت: توجه مسؤولان برای حل این مشکلات، انگیزه ائمه جمعه را برای انجام ماموریت‌های محوله افزایش می‌دهد؛ وقتی مشکلات و مسائل و دغدغه‌های این چنینی ائمه جمعه به حداقل برسد، نتیجه و کیفیت کار افزایش خواهد یافت.

 وی تصریح کرد: ائمه جمعه در تشکیل اصل نظام و تحقق دولت جوان و حزب‌‌االلهی و اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب تمام هم و غم خود را گذاشته‌اند و ائمه محترم جمعه و شورای سیاست‌گذاری آماده کمک برای دوای درد مردم مظلوم و مستضعف با دولت منتخب هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول