اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح آمریکا برای ساخت پایگاه‌های جاسوسی در انگلیس برای تقابل با روسیه و چین

رسانه‌ها ازطرح آمریکا برای ساخت سامانه راداری جهانی و تاسیس پایگاه‌ جاسوسی در برخی کشورها همچون انگلیس برای تقابل فضایی با روسیه و چین خبر دادند.

طرح آمریکا برای ساخت پایگاه‌های جاسوسی در انگلیس برای تقابل با روسیه و چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ایالات متحده با ادعای جلوگیری از تهدیدهای فضایی روسیه و چین، از برنامه‌های خود برای ساخت پایگاه‌های فضایی در انگلیس و استرالیا خبر داده است.

به گزارش وبگاه «آی نیوز» نیروی فضایی ایالات متحده در حال توسعه یک سامانه راداری جهانی است که می‌تواند اهداف بالقوه به اندازه زمین  فوتبال تا ۲۲۰۰۰ مایل دورتر را شناسایی کند.

سه مکان به عنوان ایستگاه‌هایی برای طرح جدید تعیین شده، از جمله یکی در جنوب انگلیس یا اسکاتلند و دو پایگاه دیگر در استرالیا و تگزاس. برنامه‌های فعلی برای اولین پایگاه  این است که تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود. قرار است در هر پایگاه بین ۱۰ تا ۱۵ بشقاب ماهواره ای برای ردیابی نصب شود.

این در حالی است که «بن والاس» وزیر دفاع  انگلیس و دیگر سران دفاعی این کشور در روزهای گذشته از مرکز سامانه‌های موشکی و فضایی ایالات متحده در لس آنجلس بازدید کردند تا درباره این برنامه‌ها، که به قابلیت راداری پیشرفته  موسوم است صحبت کنند.

«مایک ویگستون» فرمانده  نیروی هوایی انگلیس در این باره گفت که چنین طرحی به انگلیس کمک می‌کند از زیرساخت‌های حیاتی در فضا دفاع کند. وی مدعی شد: «در حال حاضر کشورهایی مانند روسیه و چین در حال انجام کارهایی هستند و سامانه‌های مخابراتی را تهدید می‌کنند.»

ایالات متحده و انگلیس، روسیه و چین را به تولید سلاح‌هایی متهم کرده‌اند که می‌تواند برای از بین بردن ماهواره ها از آن استفاده شود.

ایالات متحده در حال حاضر با استفاده از یک سامانه هشدار سریع برای شناسایی موشک‌های بالستیک در فضا، از جمله یک در شمال یورکشایر فعالیت می‌کند با این حال، فقط می‌تواند اشیا را در حدود 12400 مایل فاصله تشخیص دهد.

وزیر دفاع انگلیس نیز در سخنرانی خود در کالیفرنیا مدعی شد که سامانه جدید رادار نه بر خرابکاری فضا بلکه دفاع و محافظت از فضا متمرکز خواهد بود.

چندی قبل یک ژنرال نیروی فضایی آمریکا از تهدید روسیه و چین علیه ماهواره‌های ایالات متحده در فضا  و مختل کردن آن‌ها خبر داد.

ژنرال «جان ویلیام ریموند» فرمانده عملیات فضایی آمریکا در گفت‌و‌گو با نشریه «واشنگتن پست» مدعی شد: «چین و روسیه سلاح‌هایی ساخته‌اند که می‌تواند ماهواره‌ها را مختل کند، این سلاح‌ها قادرند از زمین، فضا یا عملیات سایبری ماهواره‌های ما را مختل کند.»

این ژنرال آمریکایی افزود: «به نظر ما که اگرچه این یک حوزه جنگی است، اما هدف ما این نیست درگیری ایجاد کنیم که در فضا آغاز یا گسترش یابد. هدف ما جلوگیری از این اتفاق است. ما نمی‌خواهیم وارد درگیری شویم که در فضا آغاز یا گسترش یابد.»

این اولین بار نیست که آمریکا به روسیه  و چین درباره نظامی‌گری در فضا اتهام‌زنی می‌کند. چندی قبل  واشنگتن، مسکو را به آزمایش سلاح ضد ماهواره در فضا متهم کرد. مقام‌های مختلف روسیه ضمن رد اتهام‌زنی‌های آمریکا گفتند، این واشنگتن است که  فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می‌کند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» چندی قبل نوشت، نیروی فضایی آمریکا در حال ساختن پایگاه های زمینی برای مهار ماهواره ها  در نخستین ساعات آغاز یک درگیری است. به گزارش این رسانه، نیروی فضایی آمریکا در حال ساخت ۴۸ پایگاه زیر زمینی در هفت سال بعدی برای جنگ الکترونیکی علیه ماهواره های روسی یا چینی است و اولین سامانه از این نوع جنگ افزار اخیرا بعد از سال‌ها تلاش عملیاتی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول