اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستگیری 5426 فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها درهفت ماه نخست2021

گزارش‌ها از دستگیری و بازداشت‌های گسترده فلسطینی‌ها در فلسطین اشغالی از سوی نیروهای صهیونیستی تنها در هفت ماه نخست سال جاری میلادی حکایت دارد.

دستگیری 5426 فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها درهفت ماه نخست2021

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان‌های مردم نهاد فلسطینی شنبه اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال جاری میلادی، دستکم ۵۴۲۶ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را دستگیر کرده اند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» در گزارش کمیسیون امور بازداشت شدگان، انجمن زندانیان فلسطین ، انجمن حمایت از حقوق زندانیان در مجموع ۸۵۴ کودک و ۱۰۷ زن در میان بازداشت شدگان هستند.

در بیانیه  بدین منظور آمده است، ماه مه بالاترین تعداد بازداشت‌ها را شامل می‌شود و ۳۱۰۰ فلسطینی به بازداشتگاه‌های  فلسطین اشغالی برده شدند.

در این بیانیه آمده است که شهر قدس با بیشترین تعداد دستگیری (۱۶۹۹ بازداشت شده) در جایگاه نخست قرار دارد.

در این گزارش آمده است که بازداشت‌های ثبت شده در نیمه اول سال جاری دو برابر موارد ثبت شده در نیمه اول سال گذشته است. این گزارش تخمین زده شده است که از تاریخ ۳۰ ژوئن،  ۴۸۵۰ فلسطینی همچنان در زندانهای رژیم اسرائیل نگهداری می‌شوند که شامل ۴۱ زن، ۲۲۵ خردسال و ۵۴۰ نفر بزرگسال است.

این در حالی است که گزارش دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطین (اوچا) حاکی از تخریب ۴۷۴ ساختمان متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری است. در این گزارش آمده است که از این تعداد ۱۵۰ ساختمان توسط کشورهای کمک‌کننده به فلسطین ساخته شده بود.

 

در گزارش سازمان ملل آمده است که در نتیجه تخریب این سازمان‌ها ۶۵۶ فلسطینی از جمله حدود ۳۵۹ کودک آواره شده‌اند. طبق این گزارش، عملیات تخریب خانه‌های فلسطینیان ۳۲ درصد افزایش داشته است.

در گزارش مذکور آمده است که ۱۴ جولای (۲۳ تیر) نیروهای رژیم صهیونیستی ۴۹ ساختمان در منطقه الأغوار را مصادره کرده و در نتیجه آن ۸۴ فلسطینی (۱۳ خانواده) خانه‌های خود را از دست دادند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول