اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هنوز 60 میلیارد تومان از اعتبارات 99 آذربایجان‌شرقی جذب نشده است / ارتقاء سیستم نودال و پخش HD سیما

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی پایان تیرماه را آخرین مهلت جذب اعتبارات و اسناد سال 1399 خواند و گفت: از حدود 580 میلیارد اسنادی که در دست اقدام بود 520 میلیارد تومان جذب شده و در روزهای آخر نیز باید نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری این منابع به‌کار گیریم.

هنوز 60 میلیارد تومان از اعتبارات 99  آذربایجان‌شرقی جذب نشده است / ارتقاء سیستم نودال و پخش HD سیما

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی در حاشیه سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 1400 در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع و معادن استان در سال.های 1399 و 1400 ارائه شد.

وی افزود: نارسایی‌ها و موانعی که برخی از پروژه‌ها در پیشرفت داشتند مطرح و بررسی شدند و آقای استاندار هم دستورات لازم را برای پیگیری جدی‌تر این پروژه‌ها و رفع موانع آنها صادر کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در ادامه گزارشی در خصوص عملکرد شورای برنامه‌ریزی طی سال گذشته و مصوباتی که نهایی و عملیاتی شدند نیز ارائه شد.

پایان تیرماه آخرین مهلت جذب اعتبارات باقی مانده سال 99

بهبودی پایان تیرماه را آخرین مهلت جذب اعتبارات و اسناد سال 1399 خواند و توضیح داد: از حدود 580 میلیارد ریال اسنادی که در دست اقدام بود 520 میلیارد تومان جذب شده و در روزهای آخر نیز باید نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری این منابع به‌کار گیریم.

وی اذعان داشت: به تمام دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کردیم، جذب منابع اسناد را سرعت بخشند تا این اعتبارات برگشت نداشته باشند و در خصوص آیین‌نامه‌های جدید تصویب و تائید پروژه‌های اعتبارات دولتی که مصوبه کمیسیون ماده 23 را نیاز دارد، بر مطالعات مورد نیاز اولیه تاکید شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به طرح‌های جهش تولید استان نیز اشاره و اضافه کرد: در بخش کشاورزی 18 طرح داریم که 11 مورد آن در دست اجرا بوده و بخش عمده‌ای از این طرح‌ها از تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش با یارانه سود بهره می‌برند و پیشرفت مطلوبی نیز دارند.

بهبودی ادامه داد: در بخش گردشگری چهار پروژه دولتی داریم که منابع همه این پروژه‌ها جذب و تامین شده است؛ از این تعداد 2 مورد بهره‌برداری شده و 2 مورد نیز بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ همچنین در این حوزه هفت طرح توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود که بخشی تسهیلات مورد نظر را دریافت کرده اما بخشی از پروژه‌ها در دریافت تسهیلات به مشکل بانکی برخورده‌اند که آقای استاندار تاکید کردند این مسائل پیگیری و رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در بخش صنعت و معدن نیز  12 پروژه داریم که پیگیری می‌شوند.

وی گفت: در جلسه امروز همچنین گزارش عناوین اولویت‌دار پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی سال‌جاری که از محل یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی تامین می‌شود و دارای مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری است، با 20 محور اولویت‌دار تصویب شد که وارد مرحله فراخوان می‌شود.

ارتقاء سیستم نودال و پخش HD صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی

بهبودی در پایان به عقد تفاهم‌نامه با سازمان صدا و سیما اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه واحد سیار جدید صدا و سیما که دارای 10 دوربین است و با اقدام مشترک استان و سازمان صدا و سیما در حال آماده شدن نهایی و بهره‌برداری است؛ امروز هم در راستای این تجربه موفق تفاهم‌نامه جدیدی در خصوص ارتقاء سیستم نودال و پخش HD به حجم 25 میلیارد تومان امضا شد که امیدورایم بتواند در ارتقاء کیفیت واحد پخش سیما به استان کمک کند.

وی گفت: از این رقم 50 درصد از طریق منابع  خود سازمان صدا و سیما و 50 درصد نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول