اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساخت ۶۳ مدرسه در زنجان، مشکل خانواده‌ها را حل می‌کند

استاندار زنجان گفت: ساخت ۶۳ مدرسه در زنجان، مشکل خانواده‌ها در تحصیل دانش‌آموزان را حل می‌کند.

ساخت ۶۳ مدرسه در زنجان، مشکل خانواده‌ها را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، فتح‌الله حقیقی شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان پروژه‌های مختلف بررسی می‌شود.
استاندار زنجان اضافه کرد: تکمیل راه سلطانیه_ قیدار _ همدان با 250 میلیارد تومان تخصیص، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان و دو خطه کردن راه آهن زنجان_ تهران در زنجان از جمله این پروژه‌ها است.
وی با اشاره به گلایه اولیای برخی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه ارزشیابی امتحانات و ارسال درخواست‌های والدین در نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان بیان کرد: نحوه ارزشیابی بررسی و در جلسه آینده آموزش و پرورش مطرح شود.
حقیقی با اشاره به اینکه در ۱۷ ماه گذشته عملکرد آموزش و پرورش نسبت به تحصیل دانش‌آموزان و فرآیند آموزش خوب برآورد می‌شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود که نحوه ارزشیابی به صورت مستند به جلسه ارائه شود.
استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه شهرک‌های اقماری زنجان بدون مدرسه احداث شده است، عنوان کرد: 63 مدرسه در شهرک‌های اقماری احداث می‌شود تا مردم گرفتار نشوند.
وی گفت: اگر جانمایی و ساخت مدرسه در شهرک‌های اقماری به موقع انجام می‌شد، خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان به مشکل نمی‌خوردند.
حقیقی با اشاره به ساخت مسکن اقدام ملی در استان و جانمایی مدرسه در آن، تصریح کرد: ۹ درصد پروژه‌های مسکن ملی که قریب به ۱۶هزار مسکن است، در استان زنجان ساخته می‌شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه باید برای پژوهش سراها فکر شده و مشکلات آن حل شود، گفت: این در حالی است که تا کنون این پژوهش‌سراها مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

احداث ۲۱ مدرسه ۱۲ کلاسه یک ضرورت است
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: زمین مناسب برای احداث مسکن فرهنگیان به صورت جدی در حال پیگیری بوده و در آینده نزدیک اختصاص می‌یابد.
حسن مظفری با بیان اینکه تامین فضاهای آموزشی شهرک‌های اقماری استان زنجان در قالب عملیات اجرایی احداث ۲۱ مدرسه ۱۲ کلاسه یک ضرورت است، افزود: نسبت به فروش املاک مازاد تجاری آموزش و پرورش اقدام می‌شود و در حال حاضر بنرهایی برای آگاهی از فروش در محل نصب شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۳ باب مدرسه‌ای که در حال حاضر احداث می‌شود باید در دوران‌های گذشته احداث می‌شد، عنوان کرد: شهرک‌های اقماری باید دارای مدرسه می‌شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سطح ملی ۱۵ هزار و ۴۰۸ پایگاه اوقات فراغت در حال حاضر فعالیت دارند، ادامه داد: برنامه‌های تابستانی در این پایگاه‌ها برگزار می‌شود. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه دو ظرفیت قانونی ماده ۱۸ قانون آموزش و پرورش و قانون سازمان ملی مسکن برای احداث مدارس در شهرک‌های اقماری پیش‌بینی‌شده است، گفت: در چند سال اخیر قانون آموزش و پرورش مغفول مانده بود.
مسعود بیات‌منش ادامه داد: ۸ مدرسه از سوی اداره کل راه و شهرسازی پیگیری می‌شود که تفاهم‌نامه اکثر این مدارس منعقد شده است.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول